Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:27:11 GMT

دلار در برابر همه ارزها به صعود ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۷۵۵

دلار در برابر همه ارزها به صعود ادامه می‌دهد

آمار مثبت وضعیت مسکن آمریکا بار دیگر ارزش دلار در برابر همتایانش را تقویت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که آمار جدید از وضعیت مسکن آمریکا نشان داد معاملات این بخش کلیدی اقتصاد امریکا مجدداً رونق گرفته است، ارزش دلار در برابر همتایان مهم آن در سطح جهان تقویت شد. هر دلار استرالیا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش به ازای ۰.۷۰۴ دلار آمریکا مبادله شد که پایین‌ترین نرخ برابری آن در شش ماه اخیر محسوب می‌شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۷.۶۶ واحد افزایش یافت تا تنها ۰.۱۱ واحد دیگر تا شکستن مجدد رکورد سال ۲۰۱۷ خود فاصله داشته باشد. هر دلار آمریکا هم چنین به ازای ۱.۳۴۴۵ دلار کانادا مبادله شد تا علاوه بر جبران زیان‌های هفته گذشته، وارد کانال جدیدی شده باشد.

از سوی دیگر یورو که دیروز در برابر دلار ۰.۲۵ درصد کاهش یافته بود در معاملات امروز نیز متحمل زیان دیگری شد و با عقب‌نشینی ۰.۱۵ درصدی به ازای ۱.۱۲۱۲ دلار مبادله شد. تاکویا کاندا، مدیر مؤسسه " گتیم ریسرچ" گفت: اقتصاد منطقه یورو در مقایسه با آمریکا در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است و این مساله منجر به تضعیف یورو شد. انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال بیشتر از منطقه یورو باشد و یورو چاره‌ای جز عقب‌نشینی در برابر دلار نداشته باشد.

در برابر ین نیز دلار صعودی بود و به ۱۱۱.۸۸۵ ین رسید. در برابر پوند، دلار به ۱.۲۹۵۵ واحد رسید تا جایگاه خود را در کانال جدید ۱.۲۹ دلاری تقویت کند. هم چنین در دیگر معاملات هر دلار به ازای ۶۹.۸۴۲۹ روپیه هند، ۱.۳۵۹۲ دلار سنگاپور، ۱.۰۲ فرانک سوئیس ۴.۱۳۲۳ رینگت مالزی ۶.۷۲۲۷ یوان چین مبادله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار ارز دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • قیمت دلار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳