Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:34:40 GMT

زباله های رها شده در جاده قزوین به الموت جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۷۵۷

زباله های رها شده در جاده قزوین به الموت جمع آوری شد

جمشید کاووسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پاکسازی به عنوان بخشی از برنامه های هفته زمین پاک در قزوین اجرا شد و هدف آن ایجاد انگیزه برای حفظ محیط زیست بود.
وی اضافه کرد: این پاکسازی در جاده قزوین به الموت و در نزدیکی روستای کورانه صورت گرفت.
کاووسی به حفظ محیط زیست به عنوان یک اخلاق اجتماعی تاکید کرد و گفت: در هفته زمین پاک لازم است که دستگاه ها و گروه های اجتماعی در حد توان خود و براساس مسئولیت اجتماعی اقدامی را در راستای حفاظت از محیط زیست انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول خاطرنشان کرد: پاکسازی مسیرهای ارتباطی درون و برون شهری از زباله ، یکی از مهمترین اقدامات این اداره است.
دوم اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است.
9925/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تقویم حفاظت از محیط زیست روز زمین زباله محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان