Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@20:28:26 GMT

آغاز فعالیت تخت‌روانچی در نیویورک

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۸۹۰

«مجید‌ تخت‌روانچی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که 20 فروردین ماه سالجاری به پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و تأیید حسن روحانی رئیس جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک و جایگزین «غلامعلی خوشرو» شد، استوارنامه خود را تقدیم «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در سفر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده بود با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک ضمن دیدار با گوترش استوارنامه خود را تقدیم کرد.

 

 

نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» قرار است امروز (چهارشنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.

*کارنامه تخت‌روانچی 

مجید تخت‌روانچی در کارنامه فعالیت‌های خود در دوران خدمت در وزارت امور خارجه در سمت‌هایی چون  سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و دستیار ویژه وزیر امور خارجه فعالیت کرده است.

تخت‌روانچی همچنین در جریان مذاکرات هسته‌ای که در نهایت منجر به توافق برجام شد، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان بود.

 

 

مجید تخت روانچی دستیار سابق سید کمال خرازی و سفیر اسبق ایران در سوئیس شهریور ماه 1392 به جای علی اصغر خاجی عهده‌دار معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه شد. او آبان ماه سال 1396 و قبل از تغییرات در وزارت خارجه به ریاست جمهوری رفت و عهده‌دار معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور شد. مراسم معارفه مجید تخت روانچی به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در 29 آبان 1396 برگزار شد.

 

 

در پی تغییر ساختار در وزارت خارجه معاونت‌های منطقه‌ای شامل معاونت اروپا و آمریکا، معاونت عربی و آفریقا و معاونت آسیا و اقیانوسیه حذف و در یک معاونت سیاسی تجمیع شدند که سید عباس عراقچی در حال حاضر عهده‌دار این معاونت است.

 

 

‌تخت‌روانچی فارغ التحصیل مهندسی و کارشناسی ارشد در رشته عمران از دانشگاه کانزاس، کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی از دانشگاه فوردهام آمریکا است و دکترای علوم سیاسی خود را در  سال ۸۹ از دانشگاه برن سوئیس دریافت کرده است.او با زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی آشنایی دارد.

به گزارش فارس، پیش از روانچی، غلامعلی خوشرو عهده‌دار این سمت بود که در پی  تصویب طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور نیز مشمول این قانون قرار گرفتند، به تهران بازگشت و از آن زمان «اسحاق آل حبیب» معاون نمایندگی ایران سرپرست این نمایندگی بود. خوشرو از بهمن 1393 عهده‌دار این سمت و قبل از آن هم به عنوان سفیر ایران در سوئیس مشغول به خدمت بود. 

*غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده سابق

 

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 19 آبان ماه 1397 در اظهاراتی درباره سه سفیری که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند، اظهار داشت:طبق مقررات وزارت خارجه کسی که سفیر بوده می‌تواند 35 سال سابقه و 65 سال سن داشته باشد و سه سفیر داریم که باید 27 آبان ماه 1397 برگردند.

برهمین اساس، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در پایان ماموریت خود 26 آبان ماه 1397 با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ملاقات و خداحافظی کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور وزیر امور خارجه حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد نیویورک سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل امور خارجه معاون ایران جمهوری اسلامی وزارت امور خارجه وزارت خارجه ریاست جمهوری معارفه اقیانوسیه فارغ التحصیل کارشناسی کارشناسی ارشد فرانسه قانون اسلامی ایران ملل متحد ایران سازمان ملل متحد نیویورک وزارت خارجه مجید تخت روانچی غلامعلی خوشرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، رضا نصری تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند! طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران است. در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟ در روزهایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نمایندهخ مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت:

در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه