Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:45:59 GMT

سیل 300 میلیارد ریال به مساجد و بقاع لرستان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۹۱۰

سیل 300 میلیارد ریال به مساجد و بقاع لرستان خسارت زد

خرم آباد - ایرنا - معاون بهره برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال موجب بیش از 300 میلیارد ریال خسارت به مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات استان شده است.

به گزارش ایرنا، مسلم رضایی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنابر گزارش اداره ها ودفاتر شهرستانی 42 مسجد و بقعه بر اثر سیل و بارش های سیل آسا آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این اماکن شامل 10باب بقعه متبرکه، 26 باب مسجد و 6 باب حسینیه در سطح استان است که به صورت های مختلف از آب گرفتگی تا تخریب کامل خسارت دیده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین تخریب ها، در مساجد روستاهای مسیر رودخانه کشکان واقع در شهرستان پلدختر رخ داده تصریح کرد: مسجد بین راهی روستای طالقان بخش زاغه در مجاورت جاده اصلی خرم آباد - بروجرد تخریب شده است.
108 امامزاده در 88 بقعه متبرکه لرستان دفن شده اند و بیش از یکهزار و 600 مسجد در این استان وجود دارد.
35 هزار واحدمسکونی و تجاری در استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که کار بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی انها با حضور استان های معین انجام خواهد شد.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سيل 98 سيل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه زلزله مهیب ترکیه؛ کنده شدن مناره مسجد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در مقیاس ریشتر استان توقات در ترکیه را لرزاند. این زلزله به تخریب وسیع اماکن مسکونی منجر شد و حتی باعث کنده شدن قسمت بالایی مناره یک مسجد در توکات شد. مجموعه تصاویری که خبرآنلاین از لحظه وقوع زلزله و تخریب‌ها منتشر کرده را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • لحظه زلزله مهیب ترکیه؛ کنده شدن مناره مسجد
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند