Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:16:40 GMT

۵۳۲ کیلومتر از جاده های کوهستانی استان گیلان برف روبی شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۹۴۹

۵۳۲ کیلومتر از جاده های کوهستانی استان گیلان برف روبی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نازک کار صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از روزهای پایانی هفته گذشته و بارش برف در مناطق کوهستانی استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون ۵۳۲ کیلومتر باند جاده‌های کوهستانی استان گیلان برف روبی شده است.

نازک کار در ادامه با بیان اینکه ۲۷۰ نیروی راهدار به کمک ۲۶۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین، نیمه سنگین در آماده باش کامل برای خدمات رسانی به مردم و پاکسازی جاده‌ها هستند، افزود: ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات به صورت مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۰ نفر از رانندگان و سرنشینان خودروهای گرفتار در برف توسط راهداران، گفت: مسافران و گردشگران با توجه به شرایط جوی از مسافرت‌های غیر ضرور به مناطق کوهستانی و برفگیر خودداری کنند.

وی همچنین به مسافران و رانندگان توصیه کرد علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی مناسب و رعایت احتیاط در رانندگی، برای اطلاع از وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، شماره ۳۳۳۱۱۱۱۱ مرکز بی سیم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تماس بگیرند و یا با سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 4599003

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • تصاویری از تصادف همزمان ۳ خودروی شوتی در جاده کوهستانی | چپ شدن قطاری!
  • باران بهاری در راه مازندران
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی
  • فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور