Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل از شناسايي بيش از هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرهاي اين استان خبر داد.

محبوب حيدري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر 963 هکتار از مساحت شهر اردبيل ، 248 هکتار از مساحت پارس ‌آباد ، 95 هکتار از مساحت مشگين ‌شهر و 84 هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه مطالعات اوليه و نحوه بازآفريني 60 محله در شهرهاي استان انجام شده، گفت: 20 محله در اردبيل ، 12 محله در مشگين شهر ، 11 محله در پارس آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسايي شدند.
وي اعلام کرد: مطالعه و اجراي طرح هاي بازآفزيني در مناطق ناکارامد و فرسوده اين شهرهاي استان در دست اقدام است.
وي با اشاره به 2 بانده شدن جاده هاي اصلي مغان افزود: مطالعات 2 بانده شدن اين جاده ها در وزارت راه و شهرسازي انجام شده و قرار است در 2 قطعه يکي به طول پنج کيلومتر از گرمي به سمت بيله سوار و ديگري به طول 7.5 کيلومتر از بيله سوار به سمت گوگ تپه اجرا شود.
مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل بيان کرد: تعداد طرح هاي بزرگراهي استان از چهار به هفت بزرگراه در بودجه سال 98 افزايش يافته است که نشان مي دهد دولت احداث بزرگراه ها را مورد توجه قرار داده است.
حيدري گفت:مهم ترين اين طرح ها باند دوم جاده اردبيل - سرچم ، احداث بزرگراه اردبيل - آستارا (گردنه حيران) ، احداث راه اصلي گرمي - بيله سوار ، اردبيل - مشگين شهر - اهر و رضي - اميرکندي هستند.
وي اضافه کرد: چهار خطه کردن جاده اردبيل - مشگين شهر و اهر به طول 45 کيلومتر و چهار خطه کردن جاده اردبيل - سرچم از جمله طرح هاي بزرگراهي استان است.
حيدري ادامه داد: جاده اردبيل به سراب و اردبيل به آستارا محورهاي ديگري هستند که بايد به بزرگراه تبديل شوند چون ترافيک اين 2 محور بسيار سنگين است و جاده‌ ها هم تحمل اين حجم از ترافيک را ندارند.
مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل درباره چهار خطه شدن رضي - اميرکندي افزود: 10 کيلومتر از اين طرح در مرحله روکش آسفالت است که اوايل تيرماه امسال به بهره برداري مي رسد.
7110/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

سلامت هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بوشهر به‌عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی برای کل کشور به‌حساب می‌آید.

دبیر هفتمین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر و مراکز استان‌ها گفت: بوشهر در کنار خلیج‌فارس همچون جواهر می‌درخشد، اما وقتی درون شهر گذری می‌کنیم بافت فرسوده، بافت ناکارآمد، حاشیه‌نشینی و بافت تاریخی رهاشده را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگرچه مدیریت شهری بسیار زحمت می‌کشند و در بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همت کرده‌اند، اما بودجه و اعتباری که برای این شهر در نظر گرفته می‌شود و تولید درآمدی که انجام می‌شود برای توسعه شهری کافی نیست.

هدایتی اضافه کرد: بوشهر در یک‌طرف خلیج‌فارس قرارگرفته است و در آن‌طرف خلیج‌فارس نیز شهرهایی را با بالاترین امکانات را می‌بینیم و چرا بوشهر نباید چنینی توسعه پیدا کند؟

وی تصریح کرد: بوشهر می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و بین‌المللی باشد و تولید درآمد پایدار نه‌تنها برای شهر و استان بلکه برای کشور نیز بکند

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها گفت: مسئولین عالی کشور یک نگاه ویژه به بوشهر و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند

هدایتی اضافه کرد: هزار و ۸۳۷ هکتار بافت ناکارآمد در شهرهای استان بوشهر داریم و همچنین ۷۷۰ هکتار به‌صورت غیررسمی و حاشیه‌نشینی در شهرهای استان بوشهر داریم.

وی بیان کرد: هزار و ۱۰۸ بافت فرسوده و ۳۷ هکتار بافت تاریخی در استان بوشهر داریم که این بافت‌ها در ۱۱ شهر از ۴۲ شهر استان بوشهر استان بوشهر اعلام‌شده است و اگر سایر شهرها نیز موردبررسی قرار بگیرد این آمار بسیار زیاد خواهد شد.

کد خبر 6087030

دیگر خبرها

  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی