Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: هم‌اکنون فرم‌های دریافت تسهیلات برای شتاب‌دهنده‌ها در حال تنظیم است در دوره جدید کلیت این بسته حمایتی در هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسیده است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیاوش ملکی‌فر در نشست شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌هایی ویژه‌ برای حمایت از شتاب دهنده‌ها دارد، اظهار کرد: نگاه ما بیشتر به شتاب دهنده‌ها به عنوان بازیگرانی است که جریان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناور محور را تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور مدیران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست، گفت: این سازمان به نیابت از شهرداری تهران برای حمایت از شتاب دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه شهر هوشمند و شهرهای آینده برنامه‌هایی دارد که امیدوارم با کمک و همکاری همدیگر بتوانیم کارهای خوبی در این حوزه انجام دهیم.

ملکی‌فر با اشاره به سرفصل‌های برنامه حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از شتاب دهنده‌ها ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی به لحاظ قانونی برای حمایت از شتاب دهند‌ها محدودیت‌هایی دارد چرا که صرفا موظف است به شرکت‌های دانش بنیان خدمات ارایه کند، اما اگر شتاب دهنده‌ها، دانش بنیان شوند این مسئله کاملا مقدور و ممکن است و دست ما نیز برای حمایت بازتر خواهد بود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شهرداری محدودیت‌های ما را ندارد و قید دانش بنیان بودن برای حمایت از شتاب دهنده‌ها مهم نیست، افزود: شتاب دهنده‌های غیر دانشبنیان نیز به صورت غیر مستقیم می‌توانند از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

ملکی‌فر با بیان اینکه هم‌اکنون فرم‌های دریافت تسهیلات برای شتاب دهنده‌ها در حال تنظیم است، عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی پیشتر برنامه خاصی برای حمایت از شتاب دهنده‌ها نداشت اما خوشبختانه در دوره جدید کلیت این بسته حمایتی در هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسیده است.

کلیات بسته حمایتی از شتاب دهنده‌ها

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به کلیات این بسته حمایتی، گفت: تامین 70 درصد مبلغ ودیعه رهن محل استقرار شتاب دهنده‌ها به مدت پنج سال بدون کارمزد و سود یکی از این روش‌های حمایتی است،‌با این مزیت که این ودیعه، وثیقه نیز محسوب می‌شود و نیازی به وثیقه ندارد، یعنی اگر یک شتاب دهنده برای استقرار نیاز به یک میلیارد تومان ودیعه داشته باشد، کافی است 300 میلیون تومان از آن را خود پرداخت کند و 700 میلیون تومان دیگر را صندوق تامین می‌کند و در قرارداد، شتاب دهنده مستاجر خواهد بود نه صندوق.

وی دومین شیوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شتاب دهنده‌ها را تسهیلات ارزان قیمت به منظور بازسازی، مرمت و آماده‌سازی فضای استقرار برشمرد و افزود: روش دیگر حمایتی که در این بسته پیش‌بینی شده، تسهیلات ارزان قیمت برای تجهیز فضای استقرار شتاب دهنده‌ها است که طبیعتا چون تسهیلات است شامل سود، ضمانت، وثیقه و بازپرداخت می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به موضوع تامین سرمایه خطرپذیر نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه وقتی شتاب دهنده‌ها به عنوان سیدمانی از صندوق تسهیلات بگیرند پذیرش ریسک با خود شتاب دهنده‌هاست؛ این روش مانند وام گرفتن از بانک است با این تفاوت که این وام کم‌بهره است اما زمانی که شتاب دهنده‌ها از مرحله سیدمانی عبور کردند، در این روش رویکرد مستقیم را حذف کرده‌ایم. البته صندوق با هیچ کدام از بازیگران اکوسیستم دانش بنیان به صورت مستقیم وارد دیالوگ نخواهد شد. به نظرم این به نفع همه است چون صندوق، وی‌سی(سرمایه‌گذاری جسورانه) نیست و تا جایگاه صندوق سرمایه گذاری جسورانه فاصله دارد لذا ما باید وی‌سی‌های فعال کشور را تقویت کنیم.

ملکی‌فر یادآوری کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی به عنوان عوامل و کارگزاران بحث وی‌سی همکاری می‌کند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های بزرگ در مواردی که نیاز به تسهیلات با اعداد بزرگتر دارند کافی است به صندوق‌های جسورانه بورسی یا صندوق‌های پژوهش و فناوری مراجعه کنند و از آنها کمک بگیرد و در قالب مشارکت از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

ملکی‌فر به موضوع توانمندسازی به عنوان یکی دیگر از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این خدمت فقط به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دارد و اگر شتاب دهنده‌ای دانش بنیان نباشد نمی‌تواند از این خدمات استفاده کند؛ این کمک‌های خرد بلاعوض است یعنی نه بازپرداخت دارد، نه وثیقه می‌خواهد اما به صورت وجه نقد نیست و شامل آموزش، مشاوره، بحث‌های بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و دریافت گواهی‌نامه‌ها و استانداردهاست.

وی در پایان خطاب به شتاب دهنده‌ها گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی سالن‌هایی را در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان در اختیار دارد که می‌تواند به صورت رایگان و یا با تخفیف‌های خوب در بازده‌های زمانی یک تا سه روزه در اختیار شتاب دهنده‌ها قرار دهد.
عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد:

حمایت ویژه از شتاب دهنده‌های فعال در مناطق محروم

در ادامه مراسم محمدصادق خیاطیان یزدی عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری  با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی منبع مهمی برای حمایت از شرکت‌های نوآور است اما قید دانش بنیان محدودیت‌هایی را برای این حمایت ایجاد می‌کرد، گفت: برای حل این مشکل، صندوق از ابزارهای توسعه‌ای و میانجی استفاده کرد تا توسعه حوزه نوآوری و خلاقیت از این طریق شکل بگیرد بنابراین شتاب دهنده‌ها هم می‌توانند این بستر را فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت شتاب دهندها برای صندوق نوآوری و شکوفایی در این دوره، اظهار کرد: توسعه شتاب دهنده‌ها علاوه بر تهران در سایر شهرها به ویژه در مناطق محروم برای ما بسیار حائز اهمیت است زیرا از این طریق می‌توانیم این محرومیت‌زدایی را با ابزار نوآوری دنبال کنیم و در این راستا از شتاب دهنده‌هایی که در مناطق محروم فعالیت کنند حمایت ویژه می‌کنیم و توصیه ما به شتابدهنده های علاقمند این است که در مناطق محروم و سایر استان‌ها هم شعباتی را دایر کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت انسجام و هم‌افزایی در شهر تهران در زمینه نوآوری، اظهار داشت: تجربه کارخانه نوآوری در تهران با حضور چند شتابدهنده و شرکت های خلاق و نوآور تجربه موفقی است و اگر مسئولان می‌خواهند مدل موفق از نوآوری را لمس کنند قاعدتا کارخانه نوآوری باید مورد بازدید قرار بگیرد و اگر بتوانیم با کمک شهرداری تهران این مدل را تکثیر کنیم آثار و برکات خوبی خواهد داشت.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان افزود: صندوق به صورت کامل آمادگی دارد که نقش خود را ایفا کند و ابزارهای لازم را تدارک دیده است و همه شتاب دهنده‌ها اگر به میدان بیایند و فعالانه عمل کنند اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رشد مناسب در انتظار شرکت‌های دانش بنیان بورسی و فرابورسیاصفهان دومین استان نخبه‌پرور کشور است؛ فعالیت دانش‌آموزان در شرکت‌های دانش بنیان

انتهای پیام/

R1534/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود

 حسن دهمرده در دیدار نوروزی با دهیاران و مدیران شهرستان زهک اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه راهبرد دولت در سال جدید را تبیین نمودند و اولویت اول دولت در سال جدید نیز مساله تولید خواهد بود و در این خصوص همه ظرفیت ها را بکار خواهیم گرفت.

وی افزود: سمینار فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان زهک را با حضور سیستانیان مقیم تهران، مشهد، زاهدان به زودی برگزار خواهد شد و دهیاران نیز مکلف شدند در قالب طرح هر روستا یک واحد تولیدی متناسب با ظرفیت های روستای خودشان با نگاه به مشاغل کم آب، واحدهای تولیدی را راه اندازی کنند.

فرماندار زهک تصریح کرد: مشوق هایی از قبیل واگذاری زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و تکمیل زنجیره نیز از برنامه های دولت برای ایجاد جهش تولید در سالجاری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • برگزاری ضیافت افطاری ویژه ایتام در هویزه
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • توزیع ۱۰۳ تن کالای حمایتی ویژه رمضان در تربت‌حیدریه