Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@07:43:56 GMT

ساماندهی تعطیلات رسمی در مجلس به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۳۶۱

ساعت24 -رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در پارلمان را تشریح کرد.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در مجلس، گفت:این طرح برای کار کارشناسی بیشتر فعلاً مسکوت مانده است.

او با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در حال کار کارشناسی بر روی این طرح است، ادامه داد:به دلیل اینکه اختلاف نظرها و حساسیت‌ها بر روی این طرح بسیار زیاد است، باید کارکارشناسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملکان در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح جوانب مختلفی دارد و نیاز به هماهنگی‌های فراوانی دارد، افزود:در طرح ساماندهی تعطیلات باید جوانب دینی، ملی، مذهبی و اجتماعی دیده شود به طور مثال اگر بخواهیم روز 13 فروردین، روز طبیعت را حذف کنیم یکسری مسائل فرهنگی و اجتماعی پدید می‌آید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد:به طور نمونه اگر بخواهیم تعطیلی 29 اسفند را از تقویم حذف کنیم این موضوع جنبه سیاسی پیدا می‌کند یا اگر بخواهیم تعطیلی  15 خرداد را که امام خمینی(ره) عزای عمومی اعلام کرده‌اند را از تقویم حذف کنیم این موضوع نیز جنبه اعتقادی پیدا می‌کند.

خدادادی با اعلام اینکه در طرح ساماندهی تعطیلات پیشنهاد شده که به جای پنج‌شنبه‌ها، شنبه‌ها تعطیل شود، گفت:به دلیل اینکه روز پنج‌شنبه برای مردم ایران روز مقدسی است نمی‌توان این کار را انجام داد و جابه‌جایی آن تبعاتی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اینکه تعطیلات در کشور باید ساماندهی شود شکی نیست و مسئولان نظام نیز به این مهم بارها تاکید کرده‌اند، اما لازمه این کار کارشناسی و تحقیقاتی است که مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام این کار است.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند

شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درخصوص برخورد با مافیای زباله اظهار کرد: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند. البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند.

وی افزود: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

تاکید زاکانی بر شناسایی مافیای زباله‌گردی توسط دستگاه‌های امنیتی

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین اتفاق حوزه کار در سال گذشته
  • زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک 
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس