Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:54:56 GMT

زنی که بعد از ۲۷ سال از کما خارج شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۳۶۸

زنی که بعد از ۲۷ سال از کما خارج شد

یک زن اماراتی که پس از آسیب شدید مغزی در جریان یک سانحه رانندگی از سال ۱۹۹۱ در وضعیت اغما (کما) بوده به طور معجزه آسایی به هوش آمده است.

به گزارش ایمنا، منیره عبدالله در سال ۱۹۹۱ در تصادف با اتوبوس ضربه مغزی شد و به کما رفت. او به هنگام تصادف پسر خردسالش را در آغوش کشید و جان او را نجات داد. پسری که ۲۷ سال منتظر چشم باز کردن مادرش ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منیره که در هنگام تصادف ۳۲ سال داشت، آن روز برای آوردن پسرش از مهدکودک به همراه برادر شوهرش که رانندگی می‌کرد به خیابان رفته بود.

عمر وبیر، پسر منیره که در آن روز چهار ساله بود از این سانحه که میان خودرو آنها و یک اتوبوس روی داد جان سالم به در برد چرا که مادرش در لحظه تصادف او را در آغوش گرفت.

منیره عبدالله در جریان آن سانحه به شدت مجروح شد اما سال گذشته در بیمارستانی در آلمان به هوش آمد.

این خبر را پسر او در گفتگو با روزنامه "نشنال" که در امارات منتشر می‌شود فاش کرده است.

عمر به این روزنامه گفته است: من هیچ‌گاه ناامید نشدم چرا که همیشه چیزی ته دلم می‌گفت او بالاخره بیدار خواهد شد و علت این که حالا این داستان را علنی کردم این است که به دیگران بگویم هیچ‌گاه ناامید نشوند و کسانی که به اغما رفته‌اند را مرده فرض نکنند.

عمر در آن سانحه به غیر از یک کبودی مختصر روی سر جراحتی برنداشت اما مادرش، منیره برای چند ساعت بدون خدمات پزشکی رها شد.

به گزارش روزنامه نشنال، منیره بالاخره بعد از ساعت‌ها به بیمارستان منتقل شد و از امارات به لندن انتقال داده شد. آنجا بود که پزشکان او را در وضعیت "نباتی" تشخیص دادند. او سپس به شهر العین در مرز امارات با عمان انتقال یافت و چندین بار به علت مقررات شرکت‌های بیمه بین مراکز درمانی مختلف جابجا شد.

او برای چند سال در این وضعیت باقی ماند و از طریق لوله تغذیه شد. سپس پزشکان از طریق فیزیوتراپی سعی کردند مانع از تحلیل عضلات و ماهیچه‌های او شوند.

در نهایت، دادگاه سلطنتی امارات در ابوظبی، منیره عبدالله را مستحق دریافت کمک مالی دانست و به این ترتیب او در سال ۲۰۱۷ به آلمان انتقال داده شد. در آلمان پزشکان چند عمل جراحی بروی او انجام دادند تا عضلات و ماهیچه‌های دست و پای او را ترمیم کنند و داروهایی برای بهبود وضعیت او تجویز کردند تا او را از ضعف جسمانی نجات دهند.

یک سال بعد، عمر با مسئولان بیمارستان بر سر اتاق مادرش مجادله کرد. مجادله‌ای که خودش می‌گوید احتمالا دوباره باعث نگرانی مادرش از سلامت پسرش شده و همین یک شوک دوباره به منیره داده است.

عمر می‌گوید: مادرم صداهای عجیبی از خود در می‌آورد. من پزشکان را سریعا صدا می‌کردم اما آنها می‌گفتند همه چیز نرمال است. سه روز بعد، من با شنیدن نام خودم از خواب بیدار شدم. این مادرم بود که نام من را صدا می کرد. همه این سالها منتظر چنین لحظه‌ای بودم و رویای آن را در سر می‌پروراندم. از خوشحالی در پوستم نمی‌گنجیدم. او به هوش آمد و نخستین چیزی که به زبان آورد نام من بود. او به تدریج هوشیارتر شد و کم کم می توانست درد را حس کند و مکالمه‌های کوتاهی هم داشته باشد.

منیره اکنون به ابوظبی بازگردانده شده و مشغول فیزیوتراپی است تا دوباره بر بدن و عضلات خود مسلط شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، به هوش آمدن پس از چندین سال زندگی در اغما بسیار نادر است و تاکنون تنها چند مورد مشابه روی داده است. حتی پس از به هوش آمدن هم بهبود وضعیت جسمی و روانی چنین کسانی هم بسیار زمان‌بر است.

مرکز بهداشت ملی انگلیس می‌گوید تقریبا غیرممکن است که بتوان شانس بهبودی کسی که در کما فرو رفته را برآورد کرد. کسانی که پس از کما به هوش آمده‌اند معمولا از صدمات دایمی ناشی از آسیب مغزی رنج می‌برند.

یکی از نمونه‌های بارز تری والیس، مرد آمریکایی است که در جریان یک سانحه رانندگی برای ۱۹ سال به کما رفت و در مرحله نزدیک به نباتی قرار گرفت اما به هوش آمد و پزشکان گفتند مغز او دوباره شروع به رشد و ترمیم خود کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امارات بیهوشی درمان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • (ویدئو) لجبازی اتوبوس و پژو؛ سانحه هولناک در جاده سیرجان