Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:10:32 GMT

تحریم نفتی ایران خبر خوبی برای رانندگان آمریکایی نیست

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۳۷۹

تحریم نفتی ایران خبر خوبی برای رانندگان آمریکایی نیست

عواملی مثل تحریم های دولت ترامپ علیه صادرات نفت خام ایران باعث افزایش ۲۵ درصدی قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۹ شده است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مصرف‌کنندگان طبقه متوسط آمریکا شاهد بیشترین افزایش دستمزد طی یک دهه گذشته بودند ولی قیمت بالای بنزین بیشتر این افزایش دستمزد را از بین برد و  به نظر می رسد قیمت بنزین بالاتر هم برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت بنزین تا حالا حدود 25 درصد در سال جاری افزایش یافته است که سریع ترین سرعت رشد طی سه سال است . تحریم های دولت ترامپ علیه صادرات نفت خام ایران به این مسئله ارتباط دارد. خبر اخیر سخت تر کردن تحریم های نفتی ایران می‌تواند قیمت سوخت را از این هم بالاتر ببرد.

 قیمت نفت خام به بالاترین حد طی شش ماه گذشته رسیده است. برخی تحلیلگران انتظار دارند میانگین قیمت داخلی بنزین که در حال حاضر 2.85 دلار در هر گالن است به بیش از گالنی 3 دلار برای اولین بار پس از 2014 برسد.

 مارک زندی، اقتصاددان ارشد مودیز آنالیتیکس در مورد افزایش بیشتر قیمت انرژی گفت:« قیمت سوخت بخش مهمی از ذهن مشتریان را تشکیل می دهد. آنها هر روز با این مسئله زندگی می کنند».

 زندی و سایر تحلیل‌گران می‌گویند قیمت بالاتر بنزین رانندگان آمریکایی را در آستانه ورود به فصل تابستان و افزایش رفت و آمدها آزار می دهد ولی آنها تصور می کنند یک افزایش متوسط در قیمت سوخت مردم را مجبور به کاهش هزینه ها در سایر بخش‌ها نکند. فعلا مخارج مشتریان تغییری نکرده است چون دستمزد هایشان افزایش یافته است.

 دستمزدهای بالا تر کمک کرده مردم بتوانند هزینه بالاتر بنزین را پس از کاهش تولید نفت توسط اوپک و متحدانش بپردازند . قیمت خرده فروشی برای بنزین معمولی حدود 55 سنت در هر گالن در سال جاری افزایش یافته است. قیمت آن در پایان 2018 ، 2.30 دلار بود.

 دولت ترامپ از خریداران نفت ایران خواسته تا اول ماه می واردات از ایران را متوقف کنند و گرنه تحریم می شوند. این کشورها طی معافیتی 6 ماهه اجازه داشتند مقدار محدودی نفت از ایران بخرند.

 تحلیلگران اشاره کردند که تولید داخلی نفت خام آمریکا رو به افزایش است و تولید بالاتر اوپک و روسیه می تواند نفت از دست رفته ایران را جبران کند ولی طبق گفته برخی منابع، کشورهای حاشیه خلیج فارس عضو اوپک تنها در صورتی تولیدشان را بالا می برند که تقاضا کافی باشد.

 مشتریان مشتریان آمریکایی حاضرند 3 دلار در هر گالن برای بنزین بپردازند ولی اگر قیمت بالاتر رود تحت فشار قرار می‌گیرند. در فوریه پر کردن باک بنزین 25.5 گالنی یک خودرو با مصرف معمول بنزین 57 دلار به صورت میانگین هزینه داشت. این مقدار به 73 دلار رسیده است. برای کارگری که ساعتی 15 دلار درآمد دارد و 35 ساعت در هفته کار می کند، پر کردن باک بنزین اتومبیلش حالا 4 درصد درآمد او را در بر می‌گیرد که نسبت به 11 درصد 10 هفته گذشته بیشتر است. حتی قبل از آخرین خبر تحریم های ایران، رانندگان انتظار افزایش قیمت بنزین را داشتند. یک نظرسنجی از مصرف کنندگان سوخت نشان می دهد  آنها انتظار دارند درآمدشان 2.6 درصد طی سال افزایش یابد، در حالی که قیمت بنزین 4.7 درصد بالا خواهد رفت.

آژانس بین‌المللی انرژی: عرضه کافی نفت در بازار وجود داردقیمت جهانی نفت امروز 1398/02/04

 انتهای پیام/109

R7586/P1012122/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت آمریکا نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر زبردست اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه‌ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد. مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می‌توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می‌تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روز‌های آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می‌توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟