Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:36:57 GMT

۳۵ درصد مراجعان مراکز درمانی یزد غیربومی هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۴۵۹

۳۵ درصد مراجعان مراکز درمانی یزد غیربومی هستند

به گزارش ایکنا از یزد، محمود نوری‌شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، روز گذشته، 3 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یزد از استان‌های برتر در زمینه مراقبتی است اظهار کرد: علی رغم اینکه بسیاری استان‌ها و مناطق دیگر خدمات درمانی ارائه می‌شود اما باز هم استقبال از خدمات درمانی استان یزد بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار نفر به واحدهای درمانی ما مراجعه کردند که از این تعداد سه میلیون و ۵۶۷ هزار نفر یعنی حدود ۳۵ درصد مراجعان خارج از استان بودند.
نوری شادکام افزود: در حال حاضر در این بخش ۸ هزار و ۹۴ نفر نیرو مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۶۳۰ پزشک، ۶۳۶ متخصص، ۱۱۵ فوق تخصص، ۵۵۴ دندانپزشک، ۲۵۷ داروساز، ۱۷۶۰ پرستار و... در حال خدمت به مردم هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سال گذشته ۲۳ پروژه به بهره برداری رسید که بیمارستان خون و آنکولوژی، اورژانس بیمارستان شهید صدوقی، سی تی اسکن مهریز، میبد و شهید رهنمون، فاز اول ید درمانی، مرکز تخصصی دیابت، کلینیک تخصصی بافق و ابرکوه و... از جمله این پروژه‌هاست.
نوری شادکام افزود: در صورت افتتاح ۲۴ پروژه دیگر که در دستور کار است، شاهد ارتقا و جهشی در بخش درمان خواهیم بود که امیدواریم استان یزد به قطب درمانی کشور تبدیل شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۴ پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی و به مراجع قضایی ارجاع داده شد بیان کرد: ۱۹۰ شکایت به اداره نظارت وارد و اقدامات لازم صورت گرفت.
نوری شادکام گفت: هزینه‌های بسیار زیادی به تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی وارد شده و اکثر خریدها نقدی صورت می‌گیرد و اکثرا تا سه و چهار برابر گران شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ در ایام عید نوروز امسال بیش از 84 هزار نفر به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند که 64 هزار نفر با مراجعه به اورژانس درمان سرپایی و بیش از 19 هزار نفر بستری شدند.

فرهنگ مصرف دارو در یزد نهادینه شود
محمد مصدق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعداد داروخانه‌های استان نسبت به قبل از انقلاب 10 برابر شده گفت: این در حالی است که جمعیت استان در این مدت سه برابر شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام روستاهای استان دارای داروخانه هستند ولی باید فرهنگ مصرف مناسب دارو نهادینه شود و در استان یزد به دلیل تحریم‌ها به رغم اینکه میزان مراجعات مردم به پزشکان و بیمارستان‌ها افزایش یافته اما میزان مصرف دارو در بیمارستان‌ها ۵۰ میلیارد تومان کمتر شده که این امر نکات بسیاری در خود نهفته دارد.
مصدقی تصریح کرد: علاقه مردم به دریافت دارو باید کاهش پیدا کند و مردم بدانند که استفاده از هر دارویی به ویژه آنتی بیوتیک‌ها اتفاق خوبی نیست و تبعات بسیاری به دنبال دارد.

ارائه 30 میلیون خدمت مختلف در طرح نحول سلامت
محمدرضا دهقانی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون یک میلیون 196 هزار پرونده الکترونیک سلامت در استان یزد تکمیل و ثبت شده است.
دهقانی افزود: از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون شش میلیون و 260 هزار بار مراجعه به مراکز درمانی انجام شده و 30 میلیون خدمت مختلف به آنها ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 16 مرکز ارائه خدمات با اعتباری بالغ بر 14.5 میلیارد تومان در استان افتتاح شده بیان کرد: در حال حاضر 172 پزشک عمومی در مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد:‌ در حال حاضر 170 خانه بهداشت، 49 مرکز جامع سلامت شهری، 91 پایگاه سلامت و 37 مرکز جامع سلامت روستایی در استان یزد مشغول به ارائه خدمت به بیماران هستند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت