Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج؛محمد محمدی با بیان اینکه از جمله فعالیت های بهزیستی در حوزه سلامت می توان به برنامه غربالگری ژنتیک ، بینایی سنجی و شنوایی سنجی و برنامه های توانبخشی اشاره نمود،اظهار داشت: در سال گذشته  هزار و 580 نفر از خدمات مرکز مشاوره ژنتیک   بهره مند شدند ودر برنامه پیشگیری از تنبلی چشم 47هزار و 524 کودک در سطح اولیه معاینه شده وهزار و 169کودک در سطح دوم و توسط اپتومتریست تحت  معاینه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با اجرای برنامه های پیشگیرانه همچون غربالگری  ناشنوایی، آمبلیوپی یا تنبلی چشم، پیشگیری از معلولیتهای ناشی از بیماریهای ژنتیکی، قدمهای موثری  برداشته است و همچنین ازطریق  برگزاری کلاسهای آموزشی جهت گروه هدف، اطلاعات پیشگیرانه را بالا برده و به نوعی از بروز معلولیتها همچون معلولیت های ذهنی و جسمی جلوگیری به عمل آورده است .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: 42  گروه همیار و 9 پایگاه در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در قالب آگاهسازی وآموزش مهارتهای زندگی به خانواده ها، جوانان و زوج های جوان در محلات و پایگاه های سلامت اجتماعی  در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی و ارتقاء دانش و مهارتهای ارتباط بین فردی و زندگی فعالیت می نمایند.

محمدی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد 469هزارو 986 نفر  تحت پوشش برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد برحسب محله های شهری روستایی، محیط های آموزشی و کار قرار گرفتند و در25 مرکز ترک اعتیاد تعداد 2هزار و461 نفر از جمعیت معتادین از امور  درمان خدمت گرفته و در 2 مرکز کاهش آسیب استان نیزتعداد368 نفر از معتادین از خدمات کاهش آسیب استفاده نموده اند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال ابلاغ شده در سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی کشور ۷هزار و ۸۲۳ نفر برای خراسان رضوی اعلام و مقرر شد که حداقل برای ۳۰۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش بهزیستی تسهیلگری اشتغال صورت گرفت. - اخبار استانها -

غلامرضا خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت به‌ منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه‌ اجرایی با حمایت سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شد که فرصتی ارزشمند برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از آنجا که سهمیه 3 درصدی در استخدام افراد دارای معلولیت در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در مواردی به‌درستی اجرایی نمی‌شد، در نتیجه این آزمون به منظور احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و سهمیه خراسان رضوی در این آزمون 313 نفر است.

خالدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 879 دانشجوی دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند.

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: باتوجه به متقاضیان دارای تحصیلات عالیه، سال گذشته توانستیم سهمیه بیشتری را از آنچه که توسط بهزیستی کشور ابلاغ شده بود، به این افراد اختصاص دهیم و برای 687 نفر از افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، تسهیلگری اشتغال در قالب خود اشتغالی یا کارفرمایی صورت گیرد.

خالدی گفت: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال تعداد 2 هزار و 852 نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات اشتغال مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط برخوردار شدند که 186 نفر از آنها دارای تحصیلات کاردانی و بالاتر بودند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • می خواهم زنده بمانم در برنامه گل یا پوچ
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد