Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:08:15 GMT

رشد 10 برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۵۴۵

رشد 10 برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است

تهران – ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی گفت : رشد کاربران فضای مجازی از 5 به 50 میلیون در سال های اخیر نشانگر نقش بالای وب ها در حوزه های کسب و کار و لزوم قانون گذاری در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، «حمید رضا طیبی» روز چهارشنبه در پنجمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: دیجیتال مولود عرصه جدیدی است که نیازمند سیاست گذاری های مناسب در عرصه های مختلف بویژه حوزه پولی و مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد که جهاد دانشگاهی با توجه به نیاز جامعه به فناوری های جدید ارتباطات و اطلاعات، این موضوع را مورد توجه قرار داده تا کشور از دستاورد تحقیقات بهره مند شود.
به گفته طیبی ، تحولات تکنولوژیک هر روز به حوزه های سنتی زندگی رسوخ کرده و توانسته ماهیت ساختاری فرآیندهای مختلف را بطور جدی تغییر دهد.
وی افزود: تجربه سایر کشورها از جمله سنگاپور نشان می دهد فناوری اطلاعات سبب جهش چشمگیر کشورها نسبت به سایر کشورها می شود.
رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به بررسی های دقیق انجام شده در حوزه آینده پژوهی، وب و فضای مجازی در سال های گذشته در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی و زیست محیطی پیشران بوده است.
طیبی با اشاره به لزوم بررسی جایگاه وب در ابعاد مختلف جامعه، یادآور شد: فناوری اطلاعات نقش جامع و اثرگذاری در زندگی مردم و آینده جامعه دارد، از این رو باید توجه بیشتری به این فرآیند شود.
وی خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات در دنیای امروز علاوه بر تاثیر بر چرخه اقتصاد، شاخه ای جدید به نام اقتصاد دیجیتال را نیز در جوامع ایجاد کرده است.
رییس جهاد دانشگاهی جهان را با انقلاب چهارم صنعتی رو به رو دانست و گفت: با ظهور ماشین بخار، جوامع سنتی و روستایی به جامعه صنعتی تبدیل شدند و در انقلاب دوم صنعتی، صنعت نفت و فولاد راه اندازی شد.
طیبی ادامه داد: در حال حاضر جهان پس از تبدیل فناوری های الکتریکی و آنالوگی به دیجیتال با انقلاب چهارم صنعتی رو به رو می شود، در واقع در این دوره از طریق سیستم های بهم پیوسته و هوشمندانه به جوامع انسانی کمک می شود.
*9491*1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فضاي مجازي كاربران فضاي وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سرهنگ فارسی در نخستین مجمع فعالان فضای مجازی ملایر در سال جدید که با حضور فرماندهان حوزه مقاومت و فعالان حوزه سایبری و فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق، گفت: دشمنان به ظرفیت و توانایی فضای مجازی واقف هستند و از این فضا برای توجیه باطن منحوس خود استفاده می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه باید در برابر اقدامات انحرافی دشمنان از ظرفیت فضای مجازی برای اثبات حقانیت خود و تنویر افکار عمومی بیشترین استفاده را بکنیم، افزود: با توجه به ۲۰۰ روز آتش باران غزه و شهادت ۱۴ هزار کودک و شکنجه و مظلومیت زنان و مردان غزه و همچنین و حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ایران تصمیم به پاسخ نظامی قاطعانه و مقتدرانه گرفت.

 مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه ملایر هم در این همایش گفت: گردان‌های فضای مجازی ملایر یک ظرفیت بزرگ برای شهرستان به شمار می‌آیند که ما باید در راستای امنیت آفرینی و رو کردن دست رژیم غاصب از آن استفاده کنیم.

حامد حسنی با تاکید بر اینکه فعالین فضای مجازی باید در راستای خنثی سازی فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان اقدامات جهادی و به روز انجام دهند، تصریح کرد: فعالین این حوزه جهادگران و سربازان جنگ نرم هستند.

دیگر خبرها

  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان
  • همایش فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر
  • فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟