Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اعلام مخالفت رئیس این مجمع با هرگونه تحریم های یکجانبه اقتصادی، مالی و تجاری گفت: او معتقد است این اقدامات آزادی و تجارت آزاد را محدود می کند.

سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اعلام مخالفت رئیس این مجمع با هرگونه تحریم های یکجانبه اقتصادی، مالی و تجاری گفت: او معتقد است این اقدامات آزادی و تجارت آزاد را محدود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مونیکا گرایلی روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مطرح کرد که موضع رئیس مجمع عمومی در قبال تصمیم یکجانبه آمریکا علیه صادرات نفت ایران که ظریف وزیر امور خارجه آن را تروریسم اقتصادی نامید، چیست؟
وی افزود: رئیس مجمع عمومی به طور کلی با هر گونه تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی یکجانبه و دیگر اقداماتی که با قوانین بین المللی و اصول بنیادین منشور ملل متحد مغایر باشد، مخالف است.
سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: رئیس مجمع معتقد است که این قبیل اقدامات اقتصادی یکجانبه، آزادی و تجارت آزاد در سراسر جهان را محدود می کند و او معتقد است که هرگونه اختلافی می تواند با مذاکره و گفت و گو حل وفصل شود.

**چندجانبه گرایی اولویت همیشگی دبیرکل
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چندجانبه گرایی که اولویت دبیرکل سازمان ملل متحد است در مساله تصمیم های یکجانبه آمریکا کجاست؟ گفت: چندجانبه گرایی اولویت نخست دبیرکل سازمان ملل متحد در این دوره و هر دوره دیگری است.
وی افزود:این همان چیزی است که او مدافع آن است. این چیزی است که او با مقام ارشد سازمان ملل بودن، بادبیرکل این سازمان بودن، نمایندگی می کند. دبیرکل حامل پیام بسیار مهم چندجانبه گرایی در حل مشکلات جهانی است که ما امروزه با آن مواجه هستیم و بیشتر آن ها مرزی نمی شناسند.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوم اردیبهشت 1398 در ادامه اقدامات یکجانبه و خلاف مقررات بین المللی اعلام کرد به تمدید معافیت ها برای خریداران نفت از ایران پایان می دهد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست چند جانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح به نیویورک سفرکرده است هم در واکنش به این رفتار آمریکا گفت: آمریکا پلیس دنیا نیست و ما به این معافیت ها یا لغو آنها اهمیت نمی دهیم./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

این قانون تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی را که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، در بر بگیرد. این قانون تحریم‌های ثانویه را نیز بسط خواهد داد تا تمامی معاملات بین مؤسسات مالی چین و بانک‌های ایرانی تحریم‌شده برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون که قرار است در یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان گنجانده شود، روز شنبه با ۳۶۰ رای موافق در برابر ۵۸ رای مخالف به تصویب رسید

به نوشته بلومبرگ، حدود ۸۰ درصد از حدود ۱.۵ میلیون بشکه صادرات روزانه نفت ایران به پالایشگاه‌های کوچک مستقل چینی موسوم به «قوری» حمل می‌شود.

در حالی که این تحریم‌ها می‌تواند بر حجم صادرات نفت ایران تأثیر بگذارد و تا ۸.۴۰ دلار به قیمت هر بشکه نفت خام بیافزاید، این قانون همچنین شامل حق اعمال معافیت توسط رئیس جمهور است.

جو بایدن ممکن است تصمیم بگیرد که از این اختیار استفاده کند و تاثیر این تحریم‌ها بر قیمت‌ها را خنثی کند. دولت ترامپ دوم ممکن است این کار را نکند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ماه اکتبر این تصور رایج را رد کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نزدیکی دیپلماتیک با تهران، به تدریج اعمال تحریم‌ها را بر فروش نفت ایران کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • اسرائیل تلاش می‌کند اردن را متحد خود و ضدایران نشان دهد/ افکار عمومی اعراب بیش از ایران اردن را تحت فشار قرار داد/ همسایگی با اسرائیل، اردن را آسیب‌پذیر کرده است/ اردن تلاش می‌کند از تنش در رابطه ایران و اسرائیل آسیب نبیند
  • روزی که آمریکا علیه جهان ایستاد