Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  گفت: بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی، قانون گریزی و هنجارشکنی سبب ازدیاد بزهکاری و افزایش جرایم در جوامع می‌شود و مقابله با این معضل اجتماعی نیازمند عزمی راسخ و تلاشی فراگیر است.

وی افزود:تشکل‌ها و سازمان‌های اجتماعی برای پیشگیری از جرم برنامه‌های متنوعی را تدوین و به مرحله اجرا گذارده اند و موفق‌ترین مدیران این عرصه برای برنامه ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی، نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد را در کنار ظرفیت‌های دولتی مشارکت می‌دهند تا برنامه‌های مناسبی را برای پیشگیری از وقوع جرایم به منظور مقبولیت بیشتر مردم به مرحله اجرا بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام ادامه داد: اصلی‌ترین ماموریت در پیشگیری از جرایم و قانون گریزی در جوامع به سازمان‌های پلیس محول شده و پلیس پیشگیری به عنوان تخصصی‌ترین پلیس این نیرو بیشترین سهم پیشگیری از جرم را به دوش می‌کشد و برای انجام این ماموریت مهم در سراسر کشور گسترش داشته و می‌کوشد با استفاده از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی در امر پیشگیری انتظامی و اجتماعی قدم بردارد.

سرهنگ علی محمدی اضافه کرد: اصلی‌ترین معیار مشارکت شهروندان با پلیس رعایت قوانین و مقررات است و شهروندان با رفتار قانونمند خود بخشی از پازل پیشگیری از جرم را تکمیل می‌کنند.

وی  همبستگی میان مردم و پلیس را تضمین کننده انضباط اجتماعی داست و اظهار کرد: مهمترین شرط پایداری امنیت مشارکت میان مردم و پلیس می‌باشد، پلیس قادر به برقراری امنیت نخواهد بود مگر به اراده مردم و همکاری متقابل یا به عبارتی یکی از تمهیدات خاص و بارز پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه استفاده از مشارکت عمومی و اتکا به سازمان‌های مردم نهاد است.

سرهنگ علی محمدی یادآورشد:فرهنگ پیشگیری اجتماعی از جرم باید در بین تمام اقشار جامعه به عنوان آموزشی فراگیر از مهدکودک تا دانشگاه به عنوان یک فرهنگ و وظیفه ملی شناخته شود.

انتهای پیام/ د

پیشگیری از وقوع جرم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخلف صورت گرفته در اتحادیه نانوایان مشهد به دستور دادستان مشهد، معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرا رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد.

  امروز (۲۸ فروردین ماه) جلسه رسیدگی به ریاست معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.   قاضی سید هادی شریعت‌ یار پس از تشکیل جلسه و شنیدن دفاعیات متهمان گفت: نتیجه این رسیدگی به زودی اعلام خواهد شد.   برای رئیس اتحادیه نانوایان مشهد پیش از این به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه آرد، پرونده تعزیراتی تشکیل و میزان محکومیت وی پرداخت شده بود اما در روزهای اخیر این موضوع در فضای مجازی دوباره مطرح و مطالبه ای مبنی بر ممانعت از فعالیت افراد دارای تخلف در پست های ریاستی و مدیریتی شکل گرفته است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • ذوالنور: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا