Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@18:53:03 GMT

۴ آزادکار در فینال؛ ایران قهرمان زودهنگام شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۶۳۰

۴ آزادکار در فینال؛ ایران قهرمان زودهنگام شد

در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۴ ایرانی راهی فینال شدند و یک شکست هم در کارنامه آزادکار جوان ثبت شد.

در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۴ ایرانی راهی فینال شدند تا قهرمانی ایران خیلی زود قطعی شود.


به گزارش "ورزش سه"، روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا برای ایران پایان خوشی داشت و شاگردان غلامرضا محمدی توانستند با ۳ مدال طلا و ۲ برنز در همه اوزان مدال بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز دوم که از ساعتی قبل در چین آغاز شده هم ۵ کشتی گیر دیگر روی تشک رفتند تا در رقابت با حریفان آسیایی خود راه صعود به فینال و قهرمانی را طی کنند.


در این ۵ وزن فقط یک شکست در کارنامه ایران ثبت شد که در وزن ۷۴ کیلوگرم و برای محمد نخودی بود. همچنین ۴ آزادکار ایرانی دیگر یعنی بهنام احسان پور، کامران قاسمپور، علیرضا کریمی و یدالله محبی به فینال راه یافتند.


تیم ایران با احتساب کسب 3 مدال طلا و دو مدال برنز در روز نخست و حضور 4 کشتی گیر در دیدار فینال و یک نماینده در رده بندی روز دوم و امتیازات کسب شده، قهرمان زودهنگام این مسابقات شد.


غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بعد از این قهرمانی گفت: این قهرمانی زودهنگام در رقابت های آسیایی که با اقتدار کشتی گیران کشورمان بدست آورد را از طرف خود، کادر فنی و اعضای تیم ملی کشتی آزاد به تمامی مردم عزیز کشورمان که در حوادث سیل اخیر دچار صدمات، خسارات و گرفتاری های بسیاری شدند تقدیم می کنیم.


نتایج مسابقات امروز کشتی گیران ایرانی در ۵ وزن دوم رقابت های کشتی آزاد به شرح زیر است:


* در وزن 61 کیلوگرم بهنام احسان پور در دور نخست مقابل سیریپونگ جومپاکام از تایلند با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم راحول آواره از هند را با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل جین چئول کیم از کره جنوبی در یک کشتی توفانی با نتیجه 12 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

 

 


* در وزن 74 کیلوگرم محمد نخودی که نخستین تجربه اش را در رده بزرگسالان پشت سر می گذارد،‌در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد. او نتوانست به کار خود ادامه دهد، اما وقتی حریف هندی به فینال رسید، نخودی هم به گروه بازنده ها رفت. حالا این آزادکار جوان باید در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. نخودی در این گروه با توجه به آسیب دیدگی یوهی فوجی نامی از ژاپن و حضور نیافتن وی، به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

 

 


* در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل دیپاک پونیا از هند در کمتر از 40 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

 

 


* در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر چنگیز کریم کولوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل آتسوشی ماتسوموتو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن در کمتر از یک دقیقه و با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.  کریمی در این دیدار عزیزبک سولیف از ازبکستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

 

 


* در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر از سد مظفر ژاپویف از قرقیزستان گذشت. وی در دور دوم  با نتیجه 10 بر صفر دونگ هوان کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محبی در این مرحله مقابل حسن بوی رحیم اف از ازبکستان نیز با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و راهی دیدار فینال شد.

 

 

 

کشتی بهنام احسان پور آزاد علیرضا کریمی کامران قاسمپور یدالله محبی محمد نخودی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی بهنام احسان پور آزاد علیرضا کریمی یدالله محبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سلطه ۷ ساله الهلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

العین امارات موفق شد در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه از سد تیم پرستاره الهلال عبور کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

الهلال که هزینه زیادی طی چند سال اخیر انجام داده و ستاره‌های مطرح دنیای فوتبال را به خدمت گرفته، نتوانست برای چهارمین سال متوالی راهی فینال شود و این موضوع برای این تیم و هوادارانش یک شکست محسوب می‌شود.

از سال ۲۰۱۷ تا قبل از فصل جاری، فقط دو تیم پرسپولیس و الهلال از غرب آسیا به فینال رسیده بودند و امسال با صعود العین به فینال، سلطه ۷ ساله این دو تیم به پایان رسید. در ۷ سال اخیر الهلال ۵ بار و پرسپولیس هم ۲ بار راهی فینال شده بودند.

قرمز‌های پایتخت ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به ترتیب با هدایت برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شدند، ولی هر دو بار در کسب عنوان قهرمانی ناکام بودند و دستشان به جام نرسید. سرخ‌پوشان در فینال‌ها به ترتیب مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن و اولسان هیوندای کره‌جنوبی شکست خوردند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • عیدیان راهی فینال شد
  • یوکوهاما حریف العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا شد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • پایان سلطه ۷ ساله الهلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
  • پشیمانی زودهنگام: ژاوی می‌خواهد بماند