Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@05:32:05 GMT

فرصت های اجتماعی و ارتباطی سیل

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۶۳۱

فرصت های اجتماعی و ارتباطی سیل

برگزاری نشست های بررسی بلایای طبیعی می تواند برای دانشگاه و رسانه ها منجر به خلق فرصت های اجتماعی و ارتباطی شود

گروه اندیشه:

 نشست «تغییرات اقلیمی و رسانه ها»، سوم اردیبهشت ماه در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. این نشست میزبان اساتیدی همچون«محمد مهدی فرقانی » رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، «هادی خانیکی » مدیرگروه ارتباطات علامه طباطبایی، «محمد فاضلی » مشاور وزیر نیرو، « صادق ضیایی » رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، «علی احمدی» عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «احمد کارخانه » رئیس گروه مطبوعات امور خبری و تحلیل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هادی خانیکی از جمله سخنران این همایش در صحبت های خود عنوان کرد که با توجه به به حساسیت های سیل و عواقب این موضوع برای جامعه، پژوهشکده و کرسی ارتباطات این دانشگاه نیز وارد تحقیق و بررسی این موضوع شده است.

به زعم او، از هنگام وقوع سیل تاکنون تمامی نهادهای رسمی و غیررسمی به سیل های اخیر و مشکلات آن پرداخته اند، از این رو دانشگاه ها نیز باید در حد توان خود به این وادی وارد شوند.
مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های علمی و خبری متعدد در خصوص سیل های اخیر کشور یادآورشد: باید علت و خسارات این بلای طبیعی در دانشگاه ها بررسی شود، از این رو انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات هشتم اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران نشستی درباره ابعاد اجتماعی و روانی سیلاب ها برگزار می کند.
به گفته خانیکی، انجمن های علمی، دانشگاه ها و نهادهای غیردولتی باید در خدمت جامعه قرار گیرند و به مسائل حساسی مانند وقوع بلایای طبیعی رسیدگی کنند.

وی معتقد است که درچند دهه گذشته سیل در ایران به ندرت رخ داده است، به همین دلیل برگزاری نشست های بررسی این بلایای طبیعی می تواند برای دانشگاه و رسانه ها منجر به خلق فرصت های اجتماعی و ارتباطی شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد در راستای جشنواره معماری است.

معرفی جشنواره معمار و مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها، اهمیت مکان رویدادها در شهر، داستان شهر و ضرورت خاطره جمعی از محورهای این نشست به شمار می‌رود. همچنین در این نشست سوژه‌های مسابقه با موضوع میدان فلسطین تهران و بوستان توحید مشهد بررسی می‌شود.

در این رویداد فرشاد نوریان رییس دانشکده شهرسازی پرویس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و داور مسابقه، عبدالحمید نقره کار، استاد دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و دبیر جشنواره، موحد الحمودی، هیات علمی دانشگاه کوفه و داور مسابقه و محمدصادق شهبازی، قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه ۳ اردیبشهت به دبیری سیدفاضل سجادی معمار و مدیر مسابقه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

حضور برای عموم آزاد و رایگان است. علاقمندان برای حضور مجازی در این نشست می‌توانند صفحه آپارات جشنواره https://www.aparat.com/mim_ammar مراجعه کنند.

کد خبر 6085029 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم