Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@16:36:57 GMT

متخصصین چه دروغ‌ هایی به شما می‌گویند ؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۶۴۵

متخصصین چه دروغ‌ هایی به شما می‌گویند ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   ما در طول روز با افراد زیادی در تماس هستیم، از مکانیک گرفته تا مربی ورزش و متخصص سلامتی و... واقعیت این است که ما باید حرف‌های آن‌ها را باور کنیم، اما آن‌ها به دلایل مختلفی،  چون بی اطلاعی یا دریافت پول بیشتر، به ما دروغ می‌گویند. اگر دوست دارید با دروغ‌هایی که متخصصین به ما می‌گویند آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مربی ورزش

آیا به راستی شما می‌توانید در مدت محدودی مانند ۲۱ روز یا یک ماه به وزن دلخواه تان برسید و چربی‌هایی که در طول چند سال در شکم تان جمع شده را آب کنید؟ در واقع مربیان ورزش معمولا با این حرف شان می‌خواهند شما را به شروع ورزش تشویق کنند، اما همین که پس از مدت کوتاهی به هدف تان نرسیدید، شما را وادار می‌کنند تا با خرید برنامه‌های ورزشی گوناگون به تلاش تان ادامه دهید.

 

در واقع حرف‌های شیرینی که او در اولین جلسه به شما می‌زند، تنها در شما انگیزه ایجاد می‌کند، و گرنه رسیدن به بدنی ایده آل در مدتی کوتاه، غیر واقعی و دست نیافتنی ست. این روش برای مربیان رشته‌های خاصی، چون بدنسازی که نیاز به آموزش دارد، منافع بیشتری به همراه دارد. از آنجا که چنین ورزش‌هایی بدون مربی به بدن آسیب می‌رساند، ورزشکار مجبور است برای دوره‌های بعدی نیز ثبت نام کند.

 

دلال معاملات ملکی

دلالان معاملات ملکی، تا قبل از بستن قرارداد، قول هر کاری را که بگویید به شما می‌دهند. به عنوان مثال اگر خانه نیاز به تعمیر داشته باشد، به شما قول می‌دهد که رضایت صاحب خانه را برای پرداخت تعمیرات می‌گیرد، اما پس از این که معامله به اتمام رسید، نه تنها به قول‌های خود وفادار نخواهند بود، بلکه حتی دیگر جواب شما را هم نمی‌دهد؛ بنابراین بهتر است که خیلی به حرف دلالان گوش نکنید و اگر می‌خواهید در مورد موضوعی مطمئن شوید، به طور مستقیم با خود فروشنده در تماس باشید.

 

دروغ: تو پرونده قوی‌ای داری، ما در دادگاه برنده می‌شویم.

وکلا برای جذب مشتری، معمولا نکات منفی پرونده موکل هایشان را نادیده می‌گیرند. آن‌ها قبل از بستن قرارداد موکل را متقاعد می‌کنند که پرونده آن‌ها در دادگاه برنده خواهد بود، اما پس از عقد قرارداد، تازه مشکلات پرونده یکی پس از دیگری آغاز می‌شود؛ بنابراین خیلی به توضیحات افراطی که وکلا از پرونده شما می‌کنند، اکتفا نکنید. سعی کنید واقع بین باشید و به موانعی که بر سر راهتان قرار دارد نیز بیاندیشید. در این صورت، حتی اگر پرونده شما در دادگاه برنده نشد، ناامید نخواهید شد.

 

دروغ: رانندگی با این ماشین خطرناک است

زمانی که ماشین شما دچار مشکل می‌شود و آن را به اولین تعمیرگاهی که سر راهتان است می‌رسانید، معمولا اکثر تعمیرگاه‌ها به شما می‌گویند که ماشین تان داغون و رانندگی با آن خطرناک است. از آنجا که شما هم دوست ندارید وسط راه بمانید و از طرفی جان تان را به سادگی از دست بدهید، ماشین تان را به دست همان تعمیرگاه می‌سپارید تا مشکل اش را برطرف کند.

 

شما از ماشین چیزی سر در نمی‌آورید، بنابراین هر قیمتی که او به شما بگوید، باید پرداخت کنید. در این شرایط بهتر است که گول حرف‌های مکانیک‌ها را نخورید و قبل از گذاشتن ماشین تان در تعمیرگاه، آن را به چندین نفر نشان دهید و قیمت بگیرید.

 

دروغ: با دنبال کردن این رژیم، از اندامت راضی می‌شوی

اندام متناسب به هر فردی اعتماد به نفس و عزت نفس می‌دهد. زمانی که شما نزد مشاور سلامت می‌روید، او به شما برنامه‌ای می‌دهد و از شما می‌خواهد که آن را رعایت کنید. حتی اگر شما تمام آن‌ها را مو به مو رعایت کنید، اما به هدف تان نرسید، مشاور به شما می‌گوید که مشکل از خود شماست و رژیم را به درستی رعایت نکرده اید. در این زمان شما نیز به خودتان شک می‌کنید، در حالی که قصور از مشاورتان بوده است. نتیجه آن این است که شما نه تنها خوشحال نمی‌شوید بلکه مدام هم خودتان را سرزنش می‌کنید.

 

دروغ: ما راه و چاه کار شما را می‌دانیم

ممکن است که مشاور شغلی صنعت شما را بشناسد، رقبای شما را شناسایی کند و چالش‌هایی که بر سر راهتان است را بداند، اما هنوز دانش لازم را برای مشاوره دادن به شما ندارد. از آنجا که این مشاوران به صورت ساعتی حقوق می‌گیرند، تا به خود بیایید و پیشنهاد‌های موثر را برای پیشرفت کاری خود از او بگیرید، می‌بینید که هزینه زیادی را برای او پرداخت کرده اید بدون این که تغییری اساسی در سیستم تان ایجاد شود. در واقع یک مشاور زمانی را نیاز دارد تا با جزییات کاری شما آشنا شود، بنابراین اگر در همان ابتدا ادعا کرد که همه چیز را می‌داند و می‌تواند در کمترین زمان ممکن بیشتری تاثیر را بگذارد، بدانید که دروغی بیش نبوده است.

 

دروغ: نظر خوبی ست، آن را به مدیران ارشد انتقال می‌دهم

معمولا در هر حرفه‌ای یک سرپرست وجود دارد که کارمندان یا اعضای گروه نظرات شان را با او در میان می‌گذارند. او نیز موظف است که آن‌ها را به بالا سری‌ها منتقل کند، اما در واقعیت اینگونه نیست. در واقع اگر نظر شما مورد قبول او نباشد، آن‌ها را منتقل نمی‌کند، اگر هم خوب و خاص باشد، معمولا آن را به اسم خود به ثبت می‌رساند. از آنجا که نظرات شما از طریق سرپرست به اتاق جلسه منتقل نمی‌شود، بهتر است که آن را رو در رو یا از طریق ایمیل با مدیرتان در میان بگذارید.

 

دروغ: بی خوابی شما از استرس است

اگر شما به دلیل بی خوابی نزد متخصص بروید، اولین علتی که او برایتان رو می‌کند، استرس است. اگر چه استرس می‌تواند دلیل مهمی برای بی خوابی باشد، اما همیشه تنها دلیل نیست. بی خوابی شما می‌تواند تحت تاثیر عوامل دیگری مانند محیط اطراف باشد. به عنوان مثال به نور اتاق تان دقت کنید. شاید نور آبی چراغ خواب یا نور نارنجی آداپتور‌ها مانع خواب شما شوند. حتی کثیفی اتاق هم می‌تواند روی خواب تان تاثیر منفی بگذارد.

 

محیط کثیف و بهم ریخته شما را عصبی می‌کند که به تبع روی خواب تان نیز تاثیرگذار است. به بالش و پتوی خود دقت کنید. حتی جنس این وسایل هم می‌تواند منجر به بی خوابی شود؛ بنابراین ذهن تان را تنها درگیر استرس نکنید و به دیگر عوامل نیز دقت کنید.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معاملات ملکی گوناگون مربی ورزش دروغ جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس علم روانشناسی آدم‌ های دورو و ریاکار همیشه این ۹ جمله را می‌گویند

پیدا کردن مسیر در تعاملات اجتماعی گاه می‌تواند مانند عبور از میدان مین باشد، به‌خصوص وقتی صحبت از سروکله‌زدن با افراد دروغین و فریبکار باشد. این آدم‌ها یک چیز می‌گویند اما منظور دیگری دارند و نیت واقعی خود را پشت پرده‌ای از عدم صداقت پنهان می‌کنند.

به گزارش روزیاتو، روانشناسی ما را با عبارات رایج مورد استفاده از سوی آدم‌های دروغین آشنا می‌کند تا درک بهتری از آنها داشته باشیم و متوجه شویم بعضی‌ها آنقدرها هم که به نظر می‌رسد صادق نیستند.

۱. من همیشه کنارت هستم

یکی از رایج‌ترین عباراتی که روانشناسان آن را به عنوان نشانه‌ای از عدم صداقت می‌شناسند همین است. با این حال این به این معنی نیست که همه کسانی که از این عبارت استفاده می‌کنند فریبکار هستند.

مهم است که به یاد داشته باشید «اعمال» مهم‌تر از «کلمات» هستند. آدم‌های جعلی اغلب از این عبارت به عنوان راهی برای اینکه «حمایتگر و دلسوز» به نظر برسند استفاده می‌کنند، اما نیازی نمی‌بینند که در این راستا کاری انجام دهند.

درنتیجه باید به اقدامات فرد نگاه کنید و ببینید آیا با حرف‌هایش هم‌خوانی دارد یا نه.

۲. به من اعتماد کن

عبارت دیگری که آدم‌های دروغین از آن استفاده می‌کنند، شبیه یک اظهارنظر بی‌ضرر به نظر می‌رسد اما وقتی بیش از حد استفاده می‌شود می‌تواند نشانه یک خط قرمز باشد.

اگر مدام با توصیه‌ها و «به من اعتماد کن»های یک نفر به نتایج منفی می‌رسید شاید نشانه این باشد که فرد سعی در اعمال کنترل بر اوضاع و دستکاری ذهنی شما را دارد.

۳. من هرگز دروغ نمی‌گویم

این هم عبارت دیگری است که اغلب توسط افرادی استفاده می‌شود که آنقدرها که به نظر می‌رسد واقعی نیستند. جالب اینجاست که مطالعات نشان می‌دهد همه ما در مواقعی دروغ می‌گوییم؛ چه یک دروغ سفید کوچک باشد و چه فریبی مهم‌تر.

تحقیقات انجام‌شده توسط دانشگاه ماساچوست نشان می‌دهد که ۶۰٪ از بزرگسالان نمی‌توانند یک مکالمه ۱۰ دقیقه‌ای بدون حداقل یک بار دروغ گفتن داشته باشند. جالب‌تر اینکه این مطالعه نشان داد که این دروغ‌ها بیشتر توسط افرادی گفته می‌شود که سعی می‌کنند دوست‌داشتنی و شایسته به نظر برسند.

بنابراین، زمانی که شخصی دائماً اصرار می‌کند که «هرگز دروغ نمی‌گوید»، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که تلاش می‌کند تصویری نادرست از صداقت و مورد اعتماد بودن خود نمایش دهد.

۴. از درگیری و ماجرا درست کردن متنفرم

اغلب کسانی که ادعا می‌کنند از «حرف و حدیث» بیزارند در واقع همان کسانی هستند که جرقه شروع ماجرا را می‌زنند. آنها با گفتن این جمله سعی می‌کنند سوءظن‌‌ها را از خود دور کرده و خود را آرامشی درون یک طوفان تصویر کنند.

با این حال اگر متوجه شدید هرجا که می‌روند، «ماجرا» هم به دنبالشان می‌رود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از خودتان بپرسید آیا به همان اندازه که ادعا می‌کنند بی‌گناه هستند یا خیر.

۵. متاسفم که چنین احساسی داری

فردی که از این عبارت استفاده می‌کند به جای ابراز پشیمانی واقعی از کارها یا کلمات خود، با به زبان آوردن این جمله درواقع می‌گوید از ناراحتی شما متاسف است، نه از کاری که خودش کرده و باعث ناراحتی شما شده است.

با این کار او به جای آنکه مسئولیت هرگونه کار اشتباهی را به گردن بگیرد، به‌طور نامحسوس تقصیر را به گردن شخص دیگر می‌اندازد.

این تلاشی است برای آرام کردن شما بدون پرداختن به مشکل واقعی، و این یک تاکتیک رایج است که آدم‌های غیرصادق از آن استفاده می‌کنند.

۶. تو زیادی حساسی

این عبارت آزاردهنده برای بی‌اعتبار کردن احساسات شما و فشار به شما برای اینکه واکنش‌هایتان را زیر سوال ببرید استفاده می‌شود.

وقتی کسی به شما می‌گوید بیش از حد حساس هستید ممکن است احساس کنید که به احساسات شما و چیزی که تجربه کرده‌اید حمله شده است.

مهم است به یاد داشته باشید که هر کسی حق دارد احساسات و واکنش‌های خود را داشته باشد. اگر کسی به طور مداوم از این عبارت در پاسخ به نگرانی‌ها یا احساسات واقعی شما استفاده می‌کند، ممکن است نشانه آن باشد که آن‌قدر که به نظر می‌رسد قابل اعتماد نیستند.

یک فرد صادق و بی‌ریا به احساسات شما احترام می‌گذارد و سعی می‌کند آنها را درک کند، نه اینکه آنها را نادیده بگیرد.

۷. من عصبانی نیستم، فقط ناامیدم

این یکی دیگر از جمله‌هایی است که می‌تواند زنگ خطر را به صدا درآورد؛ راهی برای ابراز نارضایتی که حتی می‌تواند از خشم هم ناراحت‌کننده‌تر باشد.

«من عصبانی نیستم، فقط ناامیدم» اغلب توسط افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند روایت را کنترل کنند و کاری کنند که بدون داشتن یک مکالمه شفاف درباره موضوع مورد نظر، احساس گناه کنید.

۸. نمی‌خواهم احساساتت را جریحه‌دار کنم اما …

این عبارت به عنوان پیش‌درآمدی برای اظهارنظرهای منفی یا انتقادی استفاده می‌شود و راهی برای با پنبه سر بریدن و در عین حال رساندن پیامی آزاردهنده است.

مشکل این است که ممکن است این‌طور به نظر برسد که آنها با این صداقت بی‌رحمانه به شما لطف می‌کنند، در حالی که در واقعیت فقط از آن به عنوان بهانه‌ای برای گفتن چیزی احتمالاً آسیب‌زا استفاده می‌کنند.

دوستان واقعی و آدم‌های صادق در صورت نیاز انتقاد سازنده می‌کنند اما این را هم می‌دانند که چطور این کار را به شیوه‌ای محترمانه و باملاحظه انجام دهند. آنها از بهانه‌های دروغین برای رساندن پیام خود استفاده نمی‌کنند.

۹. شوخی کردم

«شوخی کردم بابا» برای لاپوشانی نظرات آزاردهنده تحت پوشش طنز استفاده می‌شود. راهی برای آدم‌های دورو و ریاکار که احساسات یا افکار واقعی خود را بدون پذیرفتن مسئولیت تاثیر کلامشان بیان کنند.

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که طنز هرگز نباید به عنوان ابزاری برای تحقیر یا آسیب رساندن به کسی استفاده شود.

اگر به‌طور مرتب از سوی یک نفر هدف «شوخی‌های» آزاردهنده قرار می‌گیرید و به دنبال آن سریعاً یک «شوخی کردم» آمد می‌تواند نشانه این باشد که آن شخص با شما صادق نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دروغ جدید عوامل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • حکمت نهی از «دروغ گفتن به شوخی» چیست؟
  • اتفاقی که بعد از عدم مصرف نمک یددار در بدنتان می‌افتد
  • آدم‌های دورو و ریاکار همیشه این ۹ جمله را می‌گویند!
  • کذاب‌های جذاب
  • دروغ‌های شاخ دار نماینده اسراییل در شورای امنیت
  • دروغ‌های شاخ دار نماینده اسراییل علیه ایران در شورای امنیت
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌سازوکار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌ساز و کار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • بر اساس علم روانشناسی آدم‌ های دورو و ریاکار همیشه این ۹ جمله را می‌گویند