Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان احمد گلچین اظهارکرد: امسال با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و حضور پرشور مردم مراسم گرامیداشت تولد شاعر بزرگ ترکمن پنج‌شنبه عصر ۱۲ اردیبهشت در آرامگاه وی در آق‌توقای شهرستان مراوه‌تپه برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای تحکیم وحدت بین اقوام امسال نیز مانند سال‌های گذشته مسئولان و مردم استان در مراسم آیین تولد این شاعر فهیم حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلچین ادامه داد: با توجه به سیل اخیر و خسارت‌های وارده به مردم گلستان و براساس تصمیم گیری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای هماهنگی جمعیت‌ها و انجمن‌های فرهنگی ترکمن صحرا، امسال مراسم گرامیداشت تولد این شاعر حکیم در شهرهای مختلف برگزار نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال تنها مراسم رسمی با حضور مسئولان و مردم در عصر پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت در آق‌توقای برگزار و مراسم مردمی نیز همان شب در آرامگاه وی برگزار می‌شود.

گلچین گفت: برگزاری هر چه بهتر مراسماتی از این دست ضمن احترام به مفاخر تاریخ استان می تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و توریست باشد، ما در کشوری کهن با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی زندگی می‌کنیم و استان گلستان نیز با داشتن مفاخری مانند مختومقلی فراغی بخشی از این تاریخ بزرگ و پرعظمت است.

کد خبر 4599060

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان گرگان مختوم قلی فراغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم رونمایی از مجموعه کتاب سر دلبران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه قرآن برگزار شد.

در این مجموعه کتب به بیان جایگاه اهل بیت (ع) در بیان ادیبان مسیحی پرداخته شده است.

محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از این مراسم گفت: در راستای گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از طرح‌های خلاقانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شود.

در این مراسم همچنین شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند.

کد خبر 6063508 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم بزرگداشت مرحوم زهرا شجاعی
  • مراسم تشییع و تدفین شهید مرزبان گلستانی در زادگاهش برگزار شد
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • شعار امسال روز جهانی قدس «طوفان احرار»
  • استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی
  • حضور شاعر ان یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب