Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@12:10:47 GMT

1968 نفر در سیل گلستان آسیب روحی دیده اند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۷۱۲

1968 نفر در سیل گلستان آسیب روحی دیده اند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابراهیم غفاری  گفت: این افراد با استفاده از روش های درمانی مانند مشاوره های فردی، بازی درمانی و بسته های آموزشی تحت رصد مددکاران و کارشناسان تیم های بهزیستی قرار گرفتند.

وی گفت: رصد و پایش مستمر افراد دچار پی تی اس (استرس فوق حاد پس از حادثه) بین 6 ماه تا یکسال ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری به خدمات سازمان بهزیستی در زمان حضور سیل زدگان در مناطق اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: در پایش صورت گرفته مشخص شد یکهزار و 244 سالمند و بیش از سه هزار کودک ساکن در این کمپ ها از خدمات مورد نیاز بهره مند شدند.

مدیر کل بهزیستی گلستان اظهار کرد: با هدف ایجاد شادی و نشاط کودکان و نونهالان، 23 مهد کودک موقت در این مراکز ایجاد شد

وی گفت: در فروردین ماه به 5 هزار خانوار تحت پوشش سیل زده ساکن شهرهای آق قلا و گمیشان بین 5 میلیون تا 15 میلیون ریال و در مجموع 3 میلیارد و 500 میلیون ریال مستمری پرداخت شد.

غفاری ادامه داد: بر اساس سامانه بنیاد مسکن و ارزیابی های انجام شده تاکنون حدود 390 منزل مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی به عنوان بناهای تخریبی اعلام شده که این افراد علاوه بر تسهیلات و کمک های دولتی، می توانند از مبلغ 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی در ساخت خانه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در سیل اخیر 400 قلم وسیله توان بخشی مددجویان شامل ویلچر، واکر، سمعک بلا استفاده شد که تاکنون 200 نوع از آن تأمین و به صورت امانی به مددجویان واگذار شد و مابقی نیز در کمتر از یک ماه آینده به در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

به گفته مدیرکل بهزیستی گلستان، از ابتدای وقوع سیل (26 اسفند) تاکنون 30 میلیارد ریال کمک غیر نقدی و 7 میلیارد ریال کمک نقدی از سوی سمن های مردم نهاد و خیریه های کشور به استان اختصاص یافت که در حال توزیع این کمک ها بین مددجویان هستیم.

غفاری بیان کرد: در سیل اخیر در مجموع یکهزار میلیارد ریال خسارت به بخش‎های مختلف اعم از تأسیسات و زیرساخت‎های بهزیستی، لوازم منزل و مسکن و احشام مددجویان بهزیستی وارده شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اختلال روانی استرس بهزیستی سیل شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه