Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای کمک به دولت در تأمین و توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای حسن روحانی

رئیس محترم جمهور

سلام علیکم

همان‌گونه که مستحضرید بحران­های اخیر در حوزۀ تأمین و توزیع کالاهای اساسی موجب نارضایتی عمومی و مردمی و بحران‌های اجتماعی گردیده است، این امر در حالی رخ داده است که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی به تأمین این نوع از کالاها تخصیص می‌دهد، علاوه بر نادرستی این سیاست که بخشی از علت نابسامانی است، سوءمدیریت در بخش­های مختلف وزارتخانه­های صمت، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و در نهایت بانک مرکزی یکی از دلایل مهم و کلیدی در این نابسامانی­ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعمد در اخلال و جلوگیری در عدم تأمین به موقع کالاهای اساسی به منظور بحران­آفرینی از طریق تأخیر در ثبت سفارش، رفتار سلیقه­ای در ثبت سفارش، صدور بخشنامه­های متناقض، ارجاع به مجموعه­های بیرون از وزارتخانه، ثبت سفارش و تخصیص ارز برای امور غیرضروری، جابجایی تخصیص­ها از طریق دست‌کاری در سیستم­های نرم­افزاری و ایجاد موانع، همچنین ناهماهنگی بین وزارتخانه­‌های مذکور در تمکین به تصمیمات کلان کشور و تعلل در تخصیص ارز و تبعیض در نوع ارز تخصیصی توسط بانک مرکزی، همچنین توجه و عنایت ویژه به برخی از واردکنندگان انحصارگر و ذینفع بودن برخی از مسئولان که از مصادیق تعارض منافع است، در عرصه کالاهای اساسی می تواند موجب مخاطرات امنیتی در کشور شود.

دیده‌­بان شفافیت و عدالت با رصد به موقع بازار کالاهای اساسی در کمیته­‌های تخصصی خود؛ تاکنون در دو مورد روغن خوراکی و مواد شوینده با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و برانگیختن همکاری فوری مسئولین ذیربط وزارتخانه­های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان مانع ایجاد بحران در این زمینه بوده است.

بدیهی است دیده‌بان شفافیت و عدالت همچنان آمادگی دارد تجربیات و توان کارشناسی مردمی در اختیار خود را به منظور پیش‌گیری از آغاز و تداوم این قبیل بحران­ها در اختیار دولت محترم قرار دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دیده بان شفافیت و عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

رضا یعقوبی گفت: علی رغم پیش بینی و اقدامات صورت گرفته شاهد ورود حجم بالای آب به شهر هستیم  که این موضوع بایستی در زمان مناسب بررسی شود، اما در حال حاضر بایستی تدابیر لازم برای رفع بحران آب گرفتگی معابر با اقدام جهادی کلیه دستگاه‌های خدمت رسان با همکاری شهروندان انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولین مربوطه در مقابل به دستگاه قضایی پاسخگو خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو