Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد؛ ترامپ، مشغول بررسی اعمال فشارهای بیشتر بر ایران از جمله لغو معافیت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است. ده روز پیش، شش سناتور حزب تندروتر جمهوریخواه آمریکا خواستار لغو این معافیت‌ها توسط ترامپ شده بودند.
 

سی‌ان‌ان سه شنبه شب به نقل از منابع خود نوشت که مذاکرات برای تصمیم گیری در این مورد در حال جریان بوده، اما هنوز نتیجه نهایی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از جمله حامیان لغو معافیت‌های مرتبط با برنامه اتمی است ولی از سوی دیگر، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده با چنین روشی مخالف است.
 

معافیت‌های هسته‌ای ایران به کشورهایی که هنوز به برجام متعهد هستند، اجازه می‌دهد با ایران در سه سایت هسته‌ای فردو، اراک، و نیروگاه اتمی بوشهر همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود ایران غنی‌سازی اورانیوم را در همان حد پایین توافق شده در برجام نگه دارد.
 

اردیبهشت سال گذشته، ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم های ایران را بازگرداند،‌ اما معافیت مرتبط با هسته‌ای ایران را تا ماه مه تمدید کرد.
 


در صورت لغو این معافیت‌ها،‌کشورهایی مانند چین و روسیه در صورت مشارکت در برنامه هسته‌ای ایران تحت قانون تحریم آمریکا قرار خواهند گرفت. به گزارش سی‌ان‌ان شماری از کارشناسان حوزه فعالیت اتمی هشدار داده‌اند در صورتی که معافیت‌های مرتبط با فعالیت اتمی لغو شود، دیگر توافقی به نام برجام در کار نخواهد بود و ایران می‌‌تواند از آن خارج شود.
 

از سوی دیگر، موافقان لغو معافیت‌ها می‌گویند چنین کاری نشان می‌دهد دولت آمریکا به هیچ‌وجه با وضعیت فعلی و شکل توافق هسته‌ای همراه نیست.


در حقیقت لغو نکردن تحریم‌های هسته‌ای تنها به نفع آمریکا خواهد بود و نظارت‌ها بر فعالیت هسته‌‌ای ایران را حفظ خواهد کرد و هیچ فایده‌ای برای اقتصاد ایران ندارد.

گفتنی است، عده‌ای در داخل نظریه‌ مذاکره با آمریکا که به «گفتگو با کدخدا» موسوم شد دادند اما در ادامه عملکرد آمریکا نشان داد که ماهیت سیاستمداران آمریکایی مانند گرگ گرسنه‌ای است که در صورت کمترین عقب نشینی حمله خواهد کرد.

 

همانطور که رهبر انقلاب بارها متذکر شده‌اند تنها راه برون رفت از فشارهای آمریکا اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که به جای تکیه بر ظرفیت‌های بیرونی به درون وابسته باشد تا متأثر از سیاست کشورهای خارجی نباشد. یکی از مهترین مولفه های اقتصادی مقاومتی رهایی از اقتصاد نفتی است. اگر تمام مسئولین همت کنند تحریم ها می تواند پلی رو به پیشرفت های مهم در آینده باشد و ایران را در 40 سال دوم انقلاب از قدرت منطقه ای به قدرتی جهانی تبدیل کند که نه تنها از خارج متأثر نیست بلکه کشورهای خارجی به آن وابسته و محتاجند. 

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جو بایدن پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران قرار گرفته است. این فشارها بیشتر از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره وارد شده است. 

ایالات متحده برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های ۱۰ میلیارد دلاری را لغو کرد و به ایران این امکان را داد تا به پول مسدود شده خود دسترسی داشته باشد.

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران