Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@01:52:16 GMT

ژست گرفتن گوریل‌ها برای سلفی در کنگو

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۲۵۷

ژست گرفتن گوریل‌ها برای سلفی در کنگو

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   جامعه امروز روش‌های مختلف زیادی را برای نابودی این سیاره در پیش گرفته است، از جمله آسیب زدن به حیواناتی که نمی‌توانند از خودشان در برابر سلاح‌های قدرتمند و ذهن‌های بی رحم ما حفاظت کنند.

 

 

اگرچه افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که زندگی خود را وقف نجات آن‌ها کرده اند، اما هنوز در مبارزه با شیوه‌های غیرقانونی که انسان‌ها این سیاره را از بین می‌روند، راه طولانی در پیش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، گاهی مهم نیست چقدر اتفاقات بد در این دنیا می‌افتد، هنوز افرادی وجود دارند که ایمان به انسانیت را در ما زنده کنند و جنگلبانان پارک ملی ویرونگا از این دسته افراد هستند.

 

 

این عکس یکی از جنگلبان‌ها را نشان می‌دهد که همراه با دو گوریل ساکن در این پارک ملی ژست گرفته است، دور از شکارچیان یا هرگونه درگیری مسلحانه که روی سلامت آن‌ها تاثیر بگذارد.  پارک ملی ویرونگا میراث جهانی یونسکو است که یک تیم اختصاصی شامل ۶۰ جنگلبان از آن حفاظت می‌کنند. در گذشته این مکان عمیقا تحت تاثیر جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه‌ای بود که نه تنها زندگی انسان‌ها بلکه حیوانات حیات وحش را هم مختل می‌کرد. همچنین گوریل‌ها به دلایل مختلفی مثل غذا، دارو‌های سنتی و تجارت گوشت شکار می‌شدند. جنگلبانان در حال مبارزه برای حفاظت از این حیوانات بیچاره هستند و ارتباط و دوستی باورنکردنی آن‌ها در این عکس‌ها کاملا مشهود است.

 

پارک ملی ویرونگا یکی از مناطق حفاظت شده‌ای است که بیشترین تنوع زیستی را دارد و محل زندگی ۲۱۸ پستاندار، ۷۰۶ پرنده، ۱۰۹ خزنده، ۷۸ دوزیست و ۲۲ گونه پریمات است. حدود یک سوم از جمعیت گوریل‌های کوهستانی در معرض انقراض جهان در این پارک زندگی می‌کنند. جنگلبانان هر روز برای حفظ امنیت منطقه مبارزه می‌کنند، در مجموع ۱۷۹ جنگلبان در حال حفاظت از این حیوانات جان خود را از دست داده اند.

 

برترینها

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون سلفی جام نیوز کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • سلفی گرفتن میکل آرتتا با هواداران ایتالیایی آرسنال پس از برتری 5-0 مقابل چلسی / فیلم
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"