Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وبینار آموزشی مهارت های سرمایه گذاری در بورس در مرکز آموزش کارگزاری نوین با حضور علاقه مندان به این حوزه به تدریس دکتر علی ضیایی از کانادا در مشهد برگزار شد.

این وبینار به تدریس دکتر علی ضیایی با 12 سال تجربه حرفه ای و تخصصی در بازار های مالی و بیش از 9 سال تدریس در دانشگاه به صورت آنلاین و مستقیم از کانادا در مرکز آموزش کارگزاری نوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی ضیایی در این خصوص گفت: حجم عظیم نقدینگی سرگردان در کشور همواره یکی از مشکلات اساسی دولت ها بوده است و جهت دهی به این سرمایه ها می تواند یکی از راه های گشایش مشکلات اقتصادی کشور باشد. هنگامیکه از مقاومت اقتصادی صحبت می شود می بایست راه کارهای اجرایی آن نیز بیان شود. یکی از موثرترین راه کارهای مقاومت اقتصادی آشنایی مردم با سرمایه گذاری در بازار بورس و جهت دهی نقدینگی کشور ( از سمت بازار ارز و و طلا و سپرده های بانکی) به سمت بازار مولد بورس می باشد.

وی عنوان کرد: بازار بورس ایران با بیش از 550 شرکت، موتور مولد حرکت اقتصادی کشور است. در شرایطی که این موتور مولد نیاز به سرمایه و انرژی جهت حرکت دارد، متاسفانه سفته بازی و حرکت پول به سمت بازارهایی مانند دلار و طلا، چرخ اقتصادی کشور را فلج کرده است. این افزایش و کاهش قیمت ناگهانی در ارز و طلا نهایتا بر عموم مردم تاثیر منفی دارد و هرچند برخی گمان می کنند دلار، طلا یا ماشینشان گران شده است و بر ثروت آنها افزوده شده، اما در بلند مدت با افزایش تورم و هزینه های زندگی عموم مردم متضرر می شوند.

ضیایی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بورس نه تنها موتور اقتصادی کشور را به حرکت در می آورد بلکه میتواند به عنوان یک منبع درآمد با بازدهی بالا مشکلات اقتصادی مردم را نیز کاهش دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای سرمایه گذاری چندین روش مختلف وجوود دارد. اولین و ساده ترین راه سپرده گذاری در بانک هاست. این سرمایه گذاری بسیار راحت، ایمن و تضمینی است و سودی معادل 1.5درصد به صورت ماهانه شامل این سرمایه گذاری می شود.از دیگر روش های سرمایه گذاری می توان به سرمایه گذاری در بازار مسکن، ارز، طلا و خودرو اشاره کرد. به شخصا سرمایه گذاری در ارز را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم زیرا از یک طرف تبدیل ریال به ارز دیگر بر خلاف منافع ملی است و موجب کاهش ارزش پول ملی می شود که حتی در صورت سود کردن در این سرمایه گذاری در کوتاه مدت، در بلند مدت به ضرر فرد می باشد  و از طرف دیگر ریسک بسیار بالایی دارد.

دکتر ضیایی گفت: توصیه من سرمایه گذاری با پول کم(حداکثر یک میلیون تومان) در بازار بورس است. چند ماه با این سرمایه در بازار بورس کار کنید و مشکلات و ایرادات خود را متوجه شوید. پس از آن قادر خواهید بود با هر مبلغی در بازار بورس فعالیت نمایید.

وی بیان کرد: در هر سال 6  دوره آموزش ورود به بازارهای مالی و بورس را برگزار می کنیم. اولین دوره در سال 1398 همین هفته آغاز می شود. در این دوره که ما اسم آن را " آموزش صفر تا صد بورس به زبان ساده" نام گذاری کردیم و 2 ماه زمان می برد، تمامی آن چیزی که یک نفر نیاز دارد تا در بازار های مالی مانند بورس  سرمایه گذاری کند، به زبان ساده آموزش می دهیم. برای حضور در این دوره نیاز به هیچ دانش پیش زمینه ای نیست و هر فردی با هر سطح دانشی می تواند در این دوره ها شرکت کند. مفتخریم که تاکنون بیش از 5000 نفر در دوره های ما حضور داشتند که جوان ترین آنها 12 سال و مسن ترین آنها 78 سال سن داشتند. حتی بخش بزرگی از افرادی که در دوره های ما شرکت کرده اند خانم های خانه دار بودند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09309760801 و یا ادرس تلگرام https://t.me/boursemarket مراجعه فرمایید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار سرمایه گذاری مسکن مشکلات اقتصادی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت