Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@08:51:54 GMT

طرح جامع فرودگاه آبادان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۴۸۲

طرح جامع فرودگاه آبادان

تین‌نیوز | 

هم ­اکنون منطقه آزاد اروند از یک شبکه پروازی و فرودگاهی در استان خوزستان برخوردار است که ترافیکی حدود ۲ میلیون مسافر ورودی و خروجی سالیانه را از ۴ فرودگاه استان (فرودگاه­های اهواز، آبادان، ماهشهر و دزفول) جابه‌جا می‌کند. حدود ۲۷ درصد از این ترافیک هوایی در منطقه و از طریق فرودگاه آبادان صورت می­پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرودگاه آبادان به جهت تداخل عملیاتی با خاک عراق در وضع موجود برای انجام پروازهای بین ­المللی مناسب نیست. لذا، با توجه به اهمیت سرعت و کیفیت حمل‌ونقل هوایی در توسعه مبادلات و مراودات و سرمایه­گذاری­های صنعتی،‌ توسعه متناسب امکانات و زیرساخت­های فرودگاهی و حمل‌ونقل هوایی بین­المللی در منطقه آزاد اروند از ضروریات بشمار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پروازهای بین ­المللی فرودگاه آبادان به کشورهای دیگر غالباً محدود به کشورهای همسایه و سفرهای زیارتی و تفریحی است. همچنین، بر اساس آمار استخراج‌شده از تعداد پروازها و میزان بار و مسافر جابه‌جاشده از فرودگاه­های اهواز و آبادان، به‌خوبی می­توان نتیجه­گیری نمود که عملاً این فرودگاه نقشی در ترانزیت کالا به کشورهای منطقه ایفا نمی‌کند و در بهترین حالت محموله­های باری پس از انتقال به فرودگاه امام خمینی و مهرآباد در تهران و فرودگاه مشهد، کیش و بندرعباس در مناطق مرزی کشور، به کشورهای دیگر ترانزیت می­گردد.

از مقدار پروازها و میزان بار و مسافر جابه‌جاشده از فرودگاه‌های اهواز و آبادان، به‌خوبی می‌توان دریافت که این فرودگاه‌ها عملاً نقشی در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه ندارند.

این‌رو، با توجه به ماهیت منطقه آزاد اروند، لزوم تهیه و اجرای مرحله‌به‌مرحله طرح جامع فرودگاهی فرودگاه آبادان در حوزه بار و مسافر یکی از مهم‌ترین الزامات منطقه در توسعه نظام حمل‌ونقل منطقه بشمار می‌رود که به نحوی بسیار زیاد در توسعه اقتصادی عمومی منطقه مؤثر است.

وجود فرودگاه در فصل مشترک جزیره مینو و آبادان، پتانسیل بسیار مناسبی را برای توسعه توریسم در منطقه ایجاد نموده است. ازآنجایی‌که فرودگاه آبادان درگذشته دارای پروازهای بین‌المللی متعددی بوده است، بنابراین می‌توان با توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های موجود آن، مجدداً توان لازم برای پروازهای بین‌المللی، توسعه توریسم و گسترش عرصه‌های کار و فعالیت را در منطقه آزاد اروند فراهم آورد و روزگاران رونق گذشته را احیاء نمود.

با توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های موجود فرودگاه آبادان و با توجه به وجود پتانسیل بار در منطقه، می‌توان توان لازم برای پروازهای بین‌المللی و توسعه توریسم را در فرودگاه آبادان احیاء کرد.

با تهیه طرح جامع فرودگاه آبادان، می‌توان انتظار داشت که دیدگاه‌ها و زمینه‌های مطالعاتی لازم برای دست‌یابی به این هدف امکان‌پذیر گردد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه آبادان ترافیک هوایی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر به تشریح دستاوردهای پلیس فرودگاه‌های کشور پرداخت و اظهار داشت: از شروع طرح نوروزی تا امروز همکارانم در پلیس فرودگاه‌های کشور بر تأمین امنیت فرودگاه‌های سطح کشور و مسافران نوروزی اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: تعداد ۷ هزار و ۲۵۴ نفر از مسافران از پروازهای داخلی بهره بردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یک درصدی داشته است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تعداد مسافران پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را ۲ هزار و ۹۸ نفر بیان کرد و افزود: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش ۲۳ درصدی است.

سردار بنی اسدی فر اضافه کرد: با اقدامات مؤثر پیشگیرانه وقوع جرایم، در این حوزه شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت‌ها به همت همکارانم در پلیس فرودگاه‌های کشور بوده و این در حالی است به همان میزان کشفیات نیز کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی از همکاری خوب مردم با پلیس گفت و خاطر نشان کرد: نتیجه این همکاری کاهش ۸۱ درصدی کشفیات اقلام ممنوعه است.

سردار بنی اسدی فر در پایان تصریح کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور در آمادگی کامل برای تأمین نظم و امنیت مسافران نوروزی و خدمت به آنان هستند.

کد خبر 6063369

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • توسعه فرودگاه گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • معرفی فرودگاه دبی
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول