Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: بر اثر بارش های سیل آسای نوروز امسال تاکنون 770 میلیارد ریال به راه های جاده ای استان خسارت وارد شده و این آمار همچنان در حال افزایش است.

مصطفی پناهنده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این بارش ها 850 کیلومتر از راه های استان آسیب دید، افزود: در بارش های اخیر به راه های جاده ای همدان آسیب زیادی وارد شد، اما این صدمه، پیکره راه های استان را تحت تاثیر قرار نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر برخی از راه ها را از بین برد، ادامه داد: با کار شبانه روزی 516 تن از کارکنان راهداری استان این راه ها بازگشایی شدند.
پناهنده با بیان اینکه بارش های نوروز امسال به 528 دهنه پل آسیب وارد کرد، گفت: به دلیل جابجایی خاک، رانش زمین در نقاط مختلف استان به مرور در حال اتفاق است و از این رو برخی از خسارات به تازگی رخ می دهد.
وی اضافه کرد: گردنه اسدآباد، گرین و بسیاری از راه های روستایی استان درگیر رانش زمین هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بهسازی راه ها زمان و فصل خود را می طلبد، ادامه داد: 285 دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین راهداری همدان در حال لکه گیری و بهسازی راه های استان هستند.
وی عنوان کرد: حجم بارش ها به گونه ای بود که بیش از 12 هزار تن شن و نمک برای بازگشایی راه ها استفاده شده است و این نمک پس از نفوذ، موجب فرسایش آسفالت می شود.
پناهنده با بیان اینکه گرفتگی کانال و آبگرفتگی جاده، مسیر راه روستای سولان را مسدود کرد، افزود: برای بازگشایی مسیر آب، جاده تخریب شد و پس از اصلاح دوباره این راه ساخته می شود.
وی با اشاره به تخریب راه منطقه گردشگری مریانج بر اثر رانش زمین، تاکید کرد: راه این منطقه را شهرداری ساخته است و نگهداری آن به عهده راهداری نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به کمک دو مرحله ای به مناطق سیل زده استان لرستان گفت: در مرحله نخست 13 دستگاه ماشین آلات راهداری به این مناطق اعزام و راه های ارتباطی سه روستای شول آباد، سپید دشت و مرگسر بازگشایی شد.
وی اظهار داشت: در مرحله دوم نیز قطعه 10 کیلومتری از راه افرینه - معمولان با 20 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری همدان در حال بازگشایی است.
پناهنده با اشاره به اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوس های جاده ای استان کمتر از 9 سال است، گفت: در 9 ماه گذشته نزدیک به 31 هزار حلقه لاستیک بین ناوگان حمل و نقل عمومی که رانندگان آن ها کارت هوشمند دارند توزیع شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت گردنه اسدآباد به عنوان یکی از پرترددترین محورهای استان، تصمیم داریم امسال باندهای رفت و برگشت این جاده را جداسازی کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: 106 نقطه حادثه خیز استان در سال گذشته شناسایی شد که تا کنون خطر 36 نقطه برطرف شده است.
وی ادامه داد: 70 نقطه حادثه خیز دیگر نیازمند اصلاح هندسی است که در صورت تامین اعتبار، خطرات این نقاط نیز بر طرف می شود.
به گزارش ایرنا، 34 پایگاه ثابت و سیار برای نگهداری جاده های استان همدان فعال است که با 285 دستگاه ماشین آلات راهداری به همراه بیش از 500 نیروی راهدار، جاده های این استان را نگهداری می کنند.
9904**2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 راهداري همدان رانش زمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان

مدیرکل راهداری جنوب استان کرمان گفت: محور رودبار جنوب_ایرانشهر تنها محور مسدود ما در جنوب است و بقیه محورهای مواصلاتی استان باز است. - اخبار استانها -

مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: از ساعات اولیه روز گذشته شاهد آغاز بارش‌ها در مناطق جنوبی استان بودیم.

وی با بیان اینکه از روز گذشته شاهد بارش‌های فراوان باران و نزول رحمت الهی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان بودیم که باعث سیراب شدن زمین‌های تشنه این منطقه بودیم، ادامه داد: البته در این بارندگی‌ها مشکلاتی هم در محورهای مواصلاتی جنوب استان ایجاد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه در این بارندگی‌ها برخی از محورهای ما به صورت موقت مسدود شد که خوشبختانه تخریب مسیرها را نداشتیم، ادامه داد: محور رودبار جنوب_ایرانشهر به دلیل جاری شدن روان‌آبها به طور موقت بسته و پس از آن بازگشایی شد؛ البته به دلیل بارندگی‌های عصر امروز این محور مجدداً مسدود شده است.

وی با بیان اینکه این تنها محور مسدود ما در جنوب استان کرمان است، گفت: تقریباً بقیه محورهای مواصلاتی ما در جنوب استان همگی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

محمودی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارندگی‌ها تا ظهر فردا در جنوب استان کرمان ادامه دارد، بیان کرد: درخواست داریم مردم عزیز و رانندگان از سفرهای غیرضرور به جنوب استان پرهیز کرده و در صورت ضرورت حتما قبل از سفر از وضعیت محورها و شرایط جوی مطلع شوند.

4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند

وی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها می‌توانند قبل از سفر با تماس با سامانه 141 مدیریت راه‌های جنوب استان کرمان از وضعیت شرایط جوی و انسدادهای احتمالی آگاهی پیدا کنند، گفت: مردم همچنین می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مشکل در سطح محورهای استان از طریق همین شماره اطلاع‌رسانی کنند و همکاران من به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه 148 دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین، نیمه سنگین و سبک در مناطق مستعد بروز حادثه در جنوب استان کرمان مستقر است و راهداران ما در نقاط مدنظر حاضر هستند، افزود: البته در برخی از محورهای خاکی روستایی به دلیل جاری شدن روان‌آبها انسدادهایی را داریم که به محض فروکش کردن آب‌های سطحی بلافاصله بازگشایی این محورها هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان