Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:55:23 GMT

آزاد شدن صادرات تخم‌مرغ پس از ممنوعیت ۳ ماهه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۷۰۹

آزاد شدن صادرات تخم‌مرغ پس از ممنوعیت ۳ ماهه

صادرات تخم مرغ پس از ممنوعیت حدود سه ماهه آزاد شد که به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار ممنوعیت آن هم در سال گذشته ضرورتی نداشت.

سال گذشته در پی افزایش قیمت تخم مرغ صادرات این محصول پروتئینی در دی ماه ممنوع اعلام و روز گذشته مجدداً صادرات آن آزاد شد.

رضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار - در این رابطه به ایسنا گفت: از نیمه دی ماه با نامه وزیر صنعت معدن تجارت ممنوعیت صادرات تخم مرغ در شرایطی که ضرورتی هم نداشت، ابلاغ شد چرا که قیمت تخم مرغ در آن مقطع زمانی رو به کاهش بود و ممنوعیت صادرات آن تبعات منفی همچون کاهش تولید، حذف مرغ‌های مولد، کاهش انگیزه تولیدکنندگان و غیره را در بر داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، موفق شدیم مجدداً صادرات این محصول پروتئینی را آزاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود یک سال است که تقریباً صادرات تخم مرغ نداشتیم و اگر در مقاطعی صادرات این محصول آزاد بوده، محصول چندانی صادر نشده است نمی‌توان پیش‌بینی کرد که دقیقاً چه کشورهای می‌توانند بازارهای هدف صادراتی تخم مرغ ایرانی باشند اما عراق و افغانستان همچنان بازارهای اصلی ما محسوب می‌شوند و کشورهای دیگر همچون قطر و عمان می‌توانند در این زمینه مورد ارزیابی قرار گیرند که در صورت مناسب بودن شرایط قطعاً تاجران به این سمت و سو هم حرکت می‌کنند.

او در پاسخ به اینکه با توجه به وقوع سیل چه خساراتی به واحدهای پرورشی مرغ تخم‌گذار وارد شده است و آیا صادرات در صورت کاهش تولید منطقی به نظر می‌رسد، گفت: سیل هیچ خسارتی به تولید تخم مرغ و واحدهای پرورشی این محصول پروتئینی نزده است و در زمینه صادرات باید مدیریت شده و هوشمند عمل کنیم تا ضمن در نظر داشتن و توجه به بازار داخلی به عنوان اولویت اصلی بتوانیم صادراتی پایدار و مناسب داشته باشیم.

ترکاشوند گفت: صادرات تخم مرغ به شرطی می‌تواند تضمین کننده بازار داخلی باشد که مدیریت صادرات و بازار داخلی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و اگر قول تنظیم بازار داخلی برای آزاد شدن صادرات تخم مرغ را دادیم به همین شرط بوده و باید مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد آیفون در چین!

فروش آیفون در چین در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد کاهش یافت و افت تقاضا برای این گوشی پرچمدار در مهم‌ترین بازار اپل در خارج از آمریکا، ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، آمار دولتی نشان می‌دهد برند‌های خارجی در ماه میلادی گذشته، تنها حدود ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرده اند. بخش عمده این فروش، مربوط به اپل است که تنها بازیکن خارجی با سهم بازار قابل توجه است. کاهش فروش در فوریه، دومین کاهش ماهانه متوالی فروش است.

طبق آمار آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، این شرکت در ژانویه، مجموعا حدود ۵.۵ میلیون دستگاه یا حدود ۳۹ درصد کمتر از سال قبل، گوشی فروخت.

سهام اپل در سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۱۲ درصد افت کرده و اپل از همتایان خود در حوزه فناوری، فاصله پیدا کرده است.

اپل از زمان معرفی جدیدترین نسل آیفون در سپتامبر، شاهد تقلای پرفروشترین محصول خود در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان بوده است. بازگشت شرکت فناوری هواوی به عنوان یک رقیب پرقدرت در بخش گوشی‌های رده بالا، سهم اپل را ربوده است و کاهش فروش آیفون باعث شد این شرکت آمریکایی در ژانویه، تخفیف‌های کم سابقه‌ای را عرضه کند.

نیکول پنگ، تحلیلگر شرکت کانالایز می‌گوید: کانال‌های خرده‌فروشی اپل در چین هنوز محموله‌های سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را تمام نکرده اند که می‌تواند افت ماه‌های اخیر را توضیح دهد. اما این همچنین نشانه‌ای از روند کاهش فروش در ماه‌های آینده برای اپل در چین است، به خصوص که همتایان چینی این شرکت، به شدت روی مدل‌های مجهز به هوش مصنوعی مانور می‌دهند.

فروش کلی بازار گوشی‌های هوشمند چینی در فوریه، تقریبا یک سوم کاهش یافت که نشان‌دهنده بی‌میلی مصرف‌کننده‌ها برای هزینه برای کالا‌های مورد علاقه شان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران هنوز رشد فروش را در طول سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند، اما انتظار دارند فروش آیفون همچنان رو به وخامت باشد. تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی در هفته جاری، کاهش بیش از ۲۰ درصدی بازار آیفون در سال میلادی جاری را پیش بینی کردند.

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد آیفون در چین!
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه نهم فروردین
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • ممنوعیت تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت