Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بازدار در گفت و گو با رسانه ها ،اظهار کرد:بر اثر سیل پنجم و دوازدهم فروردین ماه سال جاری بخش کشاورزی استان لرستان در اکثر شهرستان های استان دچار  خسارت و آسیب جدی شده است که در اثر این سیل بی سابقه امکانات تاسیسات و ابنیه ، سازه های آبی و ایستگاههای پمپاژ،  مزارع زراعی، باغات مجتمع  های شیلاتی و دامی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بر اثر طغیان رودخانه ها و سیل خروشان  به شدت آسیب دیده  و یا به کلی از بین رفته و خسارات زیادی به تمامی زیر بخش های کشاورزی استان وارد شده است.

اوافزود : بر اساس بررسی های کارشناسی بعمل آمده و بازدیدهای میدانی تا به امروز بیش از ۶۷ هزار هکتار از مزارع ، حدود ۵ هزار هکتار از باغات که عموماً در حاشیه رودخانه ها قرار داشتند و باغاتی که به مرحله تولید اقتصادی رسیده  و مزیت نسبی استان بر شمرده می شدند از بین رفته است .

بازدار تصریح کرد: بر اثر سیل فروردین ماه ۹۸، بیش از ۸۰۰ مورد ایستگاه پمپاژ عمومی و خصوصی ، موتور تلمبه ها ، ترانس برق و شبکه آبرسانی ، خطوط انتقال آب ، کانال های آبیاری و جاده های بین مزارع و همچنین در حوزه دام طیور و آبزیان بیش از ۲۱۲ مزرعه پرورش ماهی که در حاشیه رودخانه ها قرار داشتند شامل تاسیسات و ابنیه ی و ماهیان تولیدی آنان به کلی از بین رفته و بیش از ۶ هزار راس دام سبک و سنگین ، بیش از ۱۰ هزار واحد اماکن دامی روستایی و عشایری نیز بر اثر این سیل ویرانگر از بین رفته و خسارت دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان با بیان اینکه   بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر شده است خسارت بلاعوض به کشاورزانی که بر اثر سیل خسارت آنان وارد شده است، پرداخت شود ،یادآورشد:د در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بازدید میدانی و بررسی کارشناسی را در دستور کار خود قرار داده است

او ادامه داد:  بر اساس مصوبه هیئت وزیران به ازاء هر هکتار باغ مبلغ  ۵ میلیون تومان ، به ازای هر هکتار زراعت آبی پنج میلیون تومان به ازای هر هکتار زراعت دیم دو میلیون تومان ،  به ازای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر راس دام سنگین سه میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا خواهد شد و به سایر زیر بخش های خسارت دیده نیز  کمک های بلا عوض پرداخت می گردد.

به گفته بازدار در این راستا تشکیل پرونده و مستندسازی های لازم توسط همکاران مراکز جهاد کشاورزی دهستانها برای هریک از کشاورزان و بهره برداران خسارت دیده در حال انجام بوده  که به محض ابلاغ اعتبارات از سوی وزارت جهاد کشاورزی روند پرداخت خسارات را انجام خواهیم داد.

او بیان کرد: کار بازسازی و اقدامات فوری را در دست اقدام داریم در حال حاضر بیش از ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در سطح شهرستان های استان در حال لایروبی کانال ها و مرمت و بازسازی جاده های بین مزارع که بر اثر سیل آسیب دیده و یا از بین رفته اند ، در حال انجام کار می باشند.

 بازدار گفت:  در جاهایی که تاسیسات آبیاری عمومی داریم و آسیب دیده است با استفاده از امکانات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با استقرار تعمیرگاه مکانیکی ثابت و سیار اقدام به تعمیر الکتروپمپ ها و ترانس های برق نموده که از خشک شدن باغات و مزارع جلوگیری نمائیم.

 این مسئول با اشاره به میزان خسارات سیل باغات شهرستان پلدختریادآورشد: کار بازسازی بندهای آبی و انتقال آب به دو سایت باغبانی انارستان تنگ سیاب در شهرستان کوهدشت و انجیرستان بخش معمولان واقع در منطقه زیودار که از مزیت های استان بوده و شهرت کشوری دارند و بر اثر سیل اخیر خسارات جدی دیده اند و در آستانه نیاز آبی می باشند ، به صورت فوری در دست اقدام بوده که با مشارکت مردم  منطقه و همه دستگاه‌ها، عمران و آبادانی را مجدداً به بخش کشاورزی منطقه برگردانیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق پرورش ماهی رسانه سیل کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی افزود: فعالیت سامانه باشی از بعدازظهر دوشنبه در استان تقویت و تا چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: در این مدت رگبار باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد به نسبت شدید و احتمال رخداد تگرگ از جمله ناپایداری‌های همرفتی در منطقه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از نقاط استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای روز دوشنبه بیشترین فعالیت سامانه در نیمه غربی و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی است.

نوروزی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی هشدار داد و گفت: از آنجاکه بارش‌های بهاری به صورت نقطه‌ای تقویت می‌شود از همین رو توصیه می‌شود تا طبیعت‌گردان، عشایر و مردم محلی از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها نیز بر اثر وزش باد وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود در این خصوص نیز مراقبت‌های لازم انجام گیرد.

گفتنی است، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898142

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها