Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@10:42:08 GMT

داعش در مقابل طالبان شانسی ندارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۷۴۴

داعش در مقابل طالبان شانسی ندارد

یک افسر سابق اطلاعاتی افغانستان اظهار داشت که اگر چه داعش حملات خونینی را در افغانستان انجام داده اما این گروه تروریستی شانسی در رویارویی با طالبان ندارد.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، ماه گذشته میلادی طالبان حملات شدیدی را علیه داعش در ولایت «کنر» انجام داد و مدعی شد که در این درگیری‌ها کنترل بیشتر شهرستان‌های این ولایت را نیز بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داعش در سال 2014 میلادی در افغانستان ظهور کرد و به گفته مقامات اطلاعاتی افغان این گروه تروریستی حدود 3 تا 4 هزار جنگجو دارد. با این حال داعش از حمایت مردمی برخوردار نیست.

«ابراهیم گل» افسر سابق اطلاعاتی افغان نیز در این باره به «مدیا لاین» گفت: داعش گروهی کشنده است و شکی در آن وجود ندارد اما داعش شانسی مقابل طالبان ندارد. طالبان در بسیاری از مناطق افغانستان از حمایت گسترده مردمی برخوردار است.
«بیل راجیو» سردبیر «لانگ‌وار ژورنال» که از نزدیک تحولات افغانستان را دنبال می‌کند، می‌گوید که با توجه به گستردگی حملات طالبان در سراسر افغانستان شمار اعضای طالبان باید بیش از 100 هزار نیرو باشد.

پس از سقوط رژیم طالبان در سال 2001 این گروه در طول حدود 18 سال گذشته قدرت گرفته و براساس گزارش‌ها طالبان اکنون حدود نیمی از مناطق افغانستان را تحت کنترل، نفوذ و یا درگیری دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: داعش طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت از حمله داعش به المپیک پاریس

غربی‌ها از این می‌ترسند که المپیک پاریس به یک هدف تروریستی تبدیل شود.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از نیویورک تایمز، افسران و کارشناسان اطلاعاتی غربی پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در حومه مسکو ابراز نگرانی کردند که هدف بعدی تروریست‌ها ممکن است بازی‌های المپیک 2024 پاریس (فرانسه) باشد.

یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی در این مورد گفته است: نگران بازی‌های المپیک پاریس هستم. آنها می‌توانند به هدف اصلی تروریست‌ها تبدیل شوند. عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند تروریست‌ها را به حمله در بازی‌های المپیک تابستانی وادار کند.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد 1403) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • بازگشت جهانی داعش
  • گراهام: باید در افغانستان داعش را هدف قرار دهیم
  • داعش سرکوب شده است
  • وحشت از حمله داعش به المپیک پاریس
  • داعش به صحنه قدرت بازگشت