Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۰ کشور نخست حادثه خیز در دنیا است که ۹۷ درصد سرزمین را حدود ۲۶ نوع مخاطره طبیعی تهدید می‌کند، گفت: در سال گذشته در کشور حدود ۱۵ هزار و ۲۷۰ مخاطره رخ داده که ۲۴۰ آن در استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: چهارمحال و بختیاری با وسعت ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع و جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر، به دلیل شرایط اقلیمی خاص یکی از پرمخاطره‌ترین استان‌ها و در رتبه ۲۱ کشور قرار دارد.   جزایری اضافه کرد: تصادفات جاده‌ای از مهمترین این مخاطرات است که سال گذشته ۲۱۱ مورد تلفات در استان برجای گذاشت.
وی ادامه داد: در این مدت ۵۷۸ نفر در استان بر اثر تنفس گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان‌ها شدند که از این تعداد هفت نفر فوت کردند.   جزایری، آموزش و توسعه خدمات و سلامت را از مهمترین راهکار‌های کاهش شدت مخاطرات در استان برشمرد و گفت: در همین راستا پرونده الکترونیک سلامت برای مردم استان تا پایان بهار بصورت ۱۰۰ درصد اجرا می‌شود.
وی از استمرار برنامه پزشک خانواده در استان خبر داد و افزود: هم اینک ۱۰۰ درصد مراکز خدمات جامع سلامت و روستائیان تحت پوشش این برنامه هستند.
جزایری با اشاره به افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت در استان در هفته سلامت اضافه کرد: سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک خانه بهداشت در شهرستان لردگان، سه مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان بروجن، یک مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان شهرکرد و تعدادی خانه بهداشت در سایر شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد.
وی، برگزاری جشنواره غذای سالم در مدارس و شبکه‌های بهداشت و درمان استان، کلنگ زنی دانشکده بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و پیاده روی عمومی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت بیان کرد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: کمپین شهروند سالم در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد راه اندازی شده است تا خود مراقبتی در حاشیه شهرها و پارک‌ها آموزش داده شود و افراد اطلاعات لازم برای سلامت خود از مراکز خدمات بهداشتی و درمانی کسب کنند.
به گفته جزایری؛ در ایام نوروز ۲۳ مرکز بهداشتی درمانی و ۱۵ مرکز معین در استان مشغول ارائه خدمات به ۶۸ هزار نفر مراجعه کننده به پزشک بودند.   انتهای پیام/ز در ایام نوروز، ۲۳ مرکز درمانی در چهارمحال و بختیاری فعال بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده سازمان سنجش در استان گفت: آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می‌پردازند.
فاضلی افزود: داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.
نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.
وی گفت: امروز دانشگاه آزاد میزبان هزار داوطلب و فردا هزار و ۳۰۰ دواطلب خواهد بود.
دوطلبان رشته علوم تجربی و ریاضی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و رشته‌های علوم انسانی زبان و هنر در حوزه دانشگاه شهرکرد به رقابت می‌پردازند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری