Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@19:12:05 GMT

ونزوئلا واردکننده نفت شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۸۶۱

ونزوئلا واردکننده نفت شد

پول‌نیوز - تولید نفت ونزوئلا در مارس تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا و قطعی برق که فعالیت میادین نفتی، خطوط لوله و بنادر را مختل کرد، به پایین یک میلیون بشکه در روز سقوط کرد که پایین‌ترین میزان در ۱۶ سال گذشته بود. شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا یک محموله نفت از نیجریه خرید که نخستین واردات نفت از سال ۲۰۱۴ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تقریباً یک میلیون بشکه نفت سبک و شیرین آگبامی که اوایل آوریل بارگیری شد، روز سه شنبه تخلیه شد. این محموله ممکن است به جبران کاهش تولید داخلی ونزوئلا کمک کند. شرکت PDVSA می‌تواند از نفت سبک تر برای رقیق کردن نفت فوق سنگین و قابل صادرات کردن آن استفاده کند.

نفتی که با این نفت سبک مخلوط می‌شود، به عنوان Merey ۱۶ شناخته می‌شود که گرید صادراتی اصلی ونزوئلا است و در محاسبه قیمت سبد نفتی اوپک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق آخرین آمار رسمی، تولید این گرید نفتی در فاصله سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ نیمی کاهش یافته و به ۳۱۳ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آخرین باری که ونزوئلا نفت وارد کرد در سال ۲۰۱۴ بود که نفت الجزایر را برای ترکیب با نفت فوق سنگینی که به Blend ۱۶ معروف بود، استفاده کرد. شرکت PDVSA در پی اختلاف با شرکت نفتی دولتی سوناترک الجزایر و شکایت پالایشگاه‌های آمریکایی، تولید این گرید نفتی را ادامه نداد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا