Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@00:43:38 GMT

جایگاه‌ ایران در میان امن‌ترین کشورهای جهان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۹۳۷

جایگاه‌ ایران در میان امن‌ترین کشورهای جهان

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در تازه‌ترین گزارش موسسه اقتصاد و صلح درباره وضعیت کشورها در سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۶۳ کشور و دولت مستقل براساس معیارهای این موسسه بررسی شد.

 

در این ارزیابی ۲۳ شاخص کیفی و کمی برای سنجش سه حیطه کلی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. جنگ‌ها و زندانی‌ها، هزینه‌های نظامی، فساد، آزادی یا سرکوب سیاسی، و وضعیت روابط با همسایگان، از شاخص‌های این موسسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، عراق و سومالی در پایین‌ترین رتبه‌های این فهرست قرار دارند. از سوی دیگر، ایسلند، نیوزیلند، اتریش، پرتغال و دانمارک امن‌ترین کشورها از منظر شاخص صلح محسوب می‌شوند.

گرافیک: پدرام آقایی

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امنیت جهان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات اسکی اسنوبرد مارپیچ کوچک و اردوی مشترک اسکی اسنوبرد ایران با روسیه در پیست اسکی توچال برگزار شد.   در پایان بخش مسابقه این رقابت‌ها در بخش آقایان؛ دمیتری کارلاگاچف، کنستانتین ساینکوف و ایلیا خورتین از روسیه اول تا سوم شدند.   در بخش بانوان هم قهرمان جهان سوفیانادرشینا، اولگا نایدیاکینا از روسیه اول و دوم و شیما یارخواه از ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.   این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را دارد و جایگاه‌های کسب شده در آن موجب ارتقا رده بندی جهانی اسکی بازان می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود
  • جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان
  • ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان (اینفوگرافی)