Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:55:49 GMT

تحریم ها باعث شده مبادلات ارزی در بازار سلامت دچار مشکل شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۹۶۳

تحریم ها باعث شده مبادلات ارزی در بازار سلامت دچار مشکل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ظفرقندی، در سی و پنجمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، با بیان اینکه انجمن رادیولوژی به عنوان یکی از منسجم‌ترین و بهترین انجمن‌هایی است که به وظایف خود عمل می‌کند، اظهار داشت: کنگره رادیولوژی یکی از کنگره‌های شاخص و آبرومند کشور است.

وی با اشاره به اینکه این الگوها باید برای همه رشته‌ها و انجمن‌ها انتقال یابد افزود: رشته رادیولوژی جهش وار در حرکت بوده و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در این عرصه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در گذشته رادیولوژی، رشته‌ای صرفاً تشخیصی بود ولی امروزه علاوه بر عرصه تشخیص، به انواع روش‌های درمانی نظیر بیماری‌های عروقی، سرطان‌ها و…، ورود کرده و موفق است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصاد سلامت و تعرفه‌ها گفت: امیدواریم که این مشکلات از حرکت رو به رشد این رشته جلوگیری نکرده و رشته رادیولوژی را با محدودیت مواجه نسازد.

ظفرقندی، نسبت به بروز مشکلات در حوزه تجهیزات پزشکی و رادیولوژی ابراز نگرانی کرد و افزود: امیدواریم با مدیریت صحیح و واقعی شدن تعرفه‌ها و حمایت دولت از این مشکلات عبور کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در هیج جنگی، مقوله‌های پزشکی، دارویی و درمانی شامل تحریم نمی‌شود، تصریح کرد: امروزه تحریم‌های غیرانسانی و یکجانبه آمریکا به کشور تحمیل شده و به رغم اینکه به ظاهر در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیستیم ولی به دلیل مشکلات مبادلات ارزی و تبادل مالی در این عرصه هم تحریم اعمال می‌شود و دچار مشکلات بسیاری هستیم که ممکن است در آینده خدمات پزشکی را دچار آسیب نماید که البته امیدواریم با همت جامعه پزشکی بتوانیم از این مرحله سخت عبور نمائیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید به اینکه جامعه پزشکی در همه عرصه‌ها از دوران جنگ تحمیلی تا سیل‌های اخیر در کنار مردم بوده و با وظایف خود آشناست، یادآور شد: حوزه‌های تجهیزات پزشکی و دارو نیازمند حمایت است و باید تلاش شود تا شاهد کاهش کیفیت خدمات درمانی نباشیم.

کد خبر 4597056 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا ظفرقندی سازمان نظام پزشکی رادیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • مجموعه «رادیولوژی»، از شبکه سلامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی