Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:10:15 GMT

تشدید گرمای جهانی با ذوب شدن خاک منجمد در قطب شمال

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۹۸۶

تشدید گرمای جهانی با ذوب شدن خاک منجمد در قطب شمال

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ذوب شدن خاک منجمد در قطب شمال گرمای جهانی را تسریع می‌کند.

به گزارش ایسنا، انتشار گاز متان و کربن دی‌اکسید ناشی از ذوب شدن خاک منجمد، روند افزایش دمای جهانی را سرعت داده و ۷۰ تریلیون دلار به "لایحه جهانی آب و هوایی" اضافه خواهد کرد.

در این بررسی آمده‌ است: درصورتیکه کشورها در اجرایی شدن تعهدات "توافق پاریس" با شکست مواجه شوند این مکانیزم در کنار فقدان یخ‌های منحرف کننده گرما موجب می‌شود که گرمای جهانی و هزینه‌های مرتبط با آن نزدیک به پنج درصد افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان این اولین مطالعه‌ای است که تاثیرات اقتصادی ذوب شدن خاک منجمد در نواحی قطبی و کاهش درصد بازتاب نور از سطح یخ را با کمک مدل‌های پیشرفته کامپیوتری ارزیابی کرده‌ که با افزایش دما در قطب شمال در حال رخ دادن است.

به گزارش روزنامه گاردین، این مطالعه نشان داد که چگونه سیستم طبیعی بی‌ثبات مشکل انتشار گازهای آلاینده ناشی از فعالیت‌های بشر را تشدید و مقابله با آن را دشوار می‌کند.

انتهای پیام        

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطب شمال گرمای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ نظامی یا بدرقه با انعطاف ؟ / بازارهای جهانی منتظر واکنش اسراییل به حمله ایران

 پس از حمله موشکی ایران به اسراییل، احتمال تشدید تنش‌های خاورمیانه بیشتر شد و نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر در منطقه ناآرام بالا گرفت، به دنبال این اتفاقات سهام در آسیا سقوط کرد.

به گزارش اکونگار، در حالی که اسرائیل حمله موشکی ایران به این کشور را تشدید خصومت‌ها خواند، اما تحلیلگران معتقدند که در میان بازرگانان امیدواری وجود دارد که بحران‌ها مهار می‌شود.همین خوش بینی اندک در میان فعالان اقتصادی به کاهش قیمت نفت کمک خواهد کرد.

کاهش سطح تنش‌ها در خاورمیانه؟

همزمان با حمله موشکی ایران به اسراییل نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز نرخ‌های بهره ایالات متحده به دنبال داده‌های پیش‌بینی‌کننده تورم و مشاغل تشدید شد. اما با موضع‌گیری ایران  که به سازمان ملل اعلام کرد این حمله یک پاسخ دفاعی «مشروع» به حمله  اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بود، کمی از سطح تنش‌ها کاسته شد.

پاسخ قاطع‌تر به اسراییل

با موضع گیری ایران و برخی کشورهای صاحب نفود و همچنین ایالات متحده فعالان اقتصادی معتقدند که «مسئله را می‌توان پایان یافته تلقی کرد» البته ایران هشدار داد که «اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران به اسراییل میزان قابل توجهی شدیدتر خواهد بود».

بی‌ثباتی بازارها ادامه می‌یابد؟

درحالی که رییس جمهور آمریکا در پیامی به نتانیاهو نسخت وزیر اسراییل اعلام کرده است که از ضد حمله صرف نظر کند. همه چشم‌ها به این می‌ماند که آیا واکنشی از سوی اسرائیل وجود خواهد داشت یا خیر و بازارها احتمالاً در روز آینده نسبت به سرفصل‌های ژئوپلیتیکی بی‌ثبات خواهند بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • گرمای بهاری در مازندران
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • پاسخ نظامی یا بدرقه با انعطاف ؟ / بازارهای جهانی منتظر واکنش اسراییل به حمله ایران
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید