Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:11:27 GMT

نجات زوج گردشگر فرانسوی از گل و لای مسیر باداب سورت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۹۸۷

نجات زوج گردشگر فرانسوی از گل و لای مسیر باداب سورت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از نجات گردشگران فرانسوی از گل و لای در دامغان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی قاسمی با اعلام این خبر گفت: گردشگران فرانسوی گرفتار در گل و لای و مه توسط روستاییان دامغانی نجات یافتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان افزود: زوج گردشگر فرانسوی که در مسیر بازدید از باداب سورت در گل و لای و مه گرفتار شده بودند توسط «محمد غزاییان» از اهالی روستای تویه رودبار دامغان نجات یافتند و در منزل مسکونی وی اسکان پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گردشگران فرانسوی با حضور در شهر دامغان از آثار تاریخی این شهر از جمله مسجد تاریخانه، مسجد حاج شکرالله، پیر علمدار، مجموعه امامزاده جعفر، مسجد جامع، بازار و خانه تسنیم دامغان، بازدید و سوغات و صنایع دستی دامغان را خریداری کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست جواد واحدی پس از ارائه گزارشی از سوی سرپرست پیشین و مدیران اداره کل اظهار داشت: گزارشات واصله حاکی است که در طول ایام مختلف به ویژه ایام عید نوروز امسال، همکاران این اداره کل، با کمترین امکانات لکن خالصانه و با عشقی که به تاریخ و هویت این سرزمین دارند به میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر ایران و جهان خدمات رسانی کردند.

وی افزود: معتقدم اصفهان شناسنامه کشور در ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، لذا خوشحالم که امروز اعلام کنم در هر سه خوش درخشیده به گونه‌ای که در حوزه صنایع‌دستی این استان دو شهر جهانی دارد، همچنین در حوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی ،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

واحدی عنوان کرد: معتقدم در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری در خصوص بهره‌گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: آقای محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در طی ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لکن معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود، لذا پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، آقای امیر کرم‌پور را به‌عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حکم مهندس ضرغامی منصوب شده و از امروز رسماً فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌نماید.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخدادهای جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

کد خبر 6084825

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب