Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@00:35:59 GMT

دلیل فراز و فرود‌های تیم فوتبال استقلال تهران چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۰۶۶

دلیل فراز و فرود‌های تیم فوتبال استقلال تهران چیست؟

به گزارش جهان نيوز، تیم فوتبال استقلال تهران در بازی برگشت مقابل الهلال عربستان در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یک گل بازی را واگذار کرد و این در حالی است که تیم حریف حدود ۳۰ دقیقه را ۱۰ نفره بازی کرد.
استقلال در دقایقی از بازی تیم برتر میدان بود و اگر موقعیت‌های این تیم تبدیل به گل شده بود الهلال عربستان با شکست سنگینی روبه‌رو می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته قابل تامل در این اتفاق مسائل فنی نیست و بازی‌های حاشیه‌ای است که هر از گاهی در این تیم بوجود می‌آید. به عنوان مثال گاهی شایعه اختلاف شفر و خطیر، گاهی پنهان کاری در فروش بازیکنان، کمی عقب‌تر حاشیه‌های دربی و اختلافات داخلی از مواردی است که استقلال در این فصل با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است.
اما دلیل نوسان در نتایج تیم فوتبال استقلال تهران شاید یک دلیل عمده دارد که بی ربط با اتفاقات بالا نیست، اما به نوعی در نهایت دلیل فنی دارد.

غرور کاذب استقلال بعد از هر پیروزی که بیشتر از بیرون زمین و در فضای مجازی شکل می‌گیرد به درون تیم منتقل می‌شود و در نهایت استقلال خود را محق می‌داند که در هر دیدار باید به همین شکل پیروز شود و استرس ناشی از این باید‌ها تیم را به شرایطی می‌رساند که در ساده‌ترین بازی‌ها هم نمی‌تواند نیمی از عملکرد خود را به نمایش بگذارد و بعد از یک نتیجه خوب همیشه باید شاهد یک رکود مقطعی در این تیم باشیم.

فشار باید از روی بازیکنان برداشته شود و استقلال در صورتی که با آمادگی روانی کافی پای به میدان بگذارد قطعا در بحث‌های فنی از بسیاری تیم‌های دیگر بالاتر است و می‌تواند به خط ثابتی از نتایج قابل قبول برسد.

پرسپولیس در سال‌های اخیر ثبات در نتایجش را مدیون همین نکته است و خط فرضی نمودار نتایج پرسپولیس فراز و فرود کمتری دارد و این همان بحث روانی ماجرا است که استقلال با وجود داشتن نیرو‌های قابل در فصل اخیر نتوانست از آن بهره بگیرد.

دیدار با ماشین سازی تبریز با یک گل دیر هنگام به سود استقلال به پایان رسید، اما کری‌های بعد از بازی و شادی‌هایی که شاید زیبنده تیم پر طرفدار پایتخت نیست غرور را دوباره به این تیم تزریق کرد و باز هم بی دقتی بر اثر استرس از همان باید‌های پیروزی باعث شد در مقابل الهلال که خیلی هم نسبت به گذشته قدرتمند نبود دوباره به فرود تبدیل شود.
۴ بازی حساس در لیگ برتر فوتبال و ۲ بازی در لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است و اگر استقلال در این بازی‌ها بتواند بر غرور و استرس ناشی از آن غلبه کند به طور حتم می‌تواند قهرمانی را از رقیب دیرینه خود پس بگیرد و در لیگ قهرمانان هم با ۲ پیروزی صعود کند.

استقلال ابزار لازم را برای موفقیت در فصل جاری در اختیار دارد فقط باید در بحث‌های روحی و روانی شفر و دستیارانش بیشتر حواس خود را معطوف کنند.

موتور خط میانی استقلال این روز‌ها مثل ساعت کار می‌کند و با وجود خرید مهاجمانی همچون ایسما، تبریزی و منشا خط حمله هنوز درگیر بلاتکلیفی و بی دقتی است و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از بین می‌رود و باید گفت فوتبال رقابتی است که لحظه‌ها سرنوشت آن را تعیین می‌کند.

در بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان علی علیپور به عادت مهاجمان استقلال دچار شد و شاهد بودید که این تیم نتوانست از پس تیمی که در بازی رفت ۲ بر صفر شکست خورده بود برآید.

تمام زحمات سید حسین حسینی و خط دفاع و میانی استقلال پشت ساق‌های مهاجمان جمع شد و در نهایت هدر رفت و در پرسپولیس هم هر چه بیرانوند تلاش کرد و خط دفاع و میانی کشید در خط تهاجمی به باد رفت و این اتفاق باید هر چه سریعتر در این ۲ تیم چاره شود.

وینفرد شفر علاقه زیادی به بازی تهاجمی دارد و در پیروزی‌های این ۲ فصل نشان داده است که با پیروزی‌های پر گل میانه خوبی دارد، اما این نوع بازی کردن نیاز به ابزار دارد و مهاجمان استقلال ابزار مد نظر شفر نیستند و این سرمربی آلمانی یا باید مدل بازی خود را عوض کند و برای گلزنی بیشتر به خط هافبک توجه داشته باشد یا ابزار مورد نیازش برای ضربه آخر را تقویت کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در بازی پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم ملوان و سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر هم به میدان رفتند که این بازی با برتری ۲ به یک زرد پوشان اصفهانی به پایان رسید.    نیمه نخست بازی دو تیم با حملات تیم ملوان همراه بود و پس از چند حرکت ترکیبی، روی پاس رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی موفق شد دروازه نیما میرزازاد را باز کند و ملوان را پیش بیاندازد. در ادامه شاگردان تارتار یک بار هم به تیرک دروازه سپاهان زدند تا با بدشانسی نیمه نخست را با نتیجه ۱-۰ به پایان برسانند.   اما در نیمه دوم این سپاهان بود که نمایش مسلط و خوبی را ارائه کرد. در شروع کار و روی یک فرار، شهریار مغانلو موفق شد از حبیب فرعباسی یک پنالتی بگیرد و خودش هم ضربه را گل کرد تا بازی یک بر یک شود.   در ادامه یک بار دیگر در عمق دفاع و روی حرکتی مشابه گل اول ملوان، پاس کاوه رضایی که به جای فرشاد احمدزاده مصدوم وارد زمین شده بود، باعث شد تا مغانلو گل دوم را به سادگی بزند.   ۱۵ دقیقه پایانی بازی با حملات بی امان ملوان همراه بود و آنها یک بار روی حرکت محمدرضا سلیمانی تا آستانه گلزنی پیش رفتند، اما نیما میرزازاد توپ را گرفت و مانع از گلزنی شد.   ورزشگاه سیروس قایقران   تیم داوری: مرتضی منصوریان، حسن ظهیری با کمک‌های محسن سلطانی و فرهاد امینی/ ناظر: فریدون اصفهانی   ترکیب ملوان: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی (۷۲- محمد طیبی)، میلاد باقری، آرمان اکوان، ابوذر صفرزاده، مجید عیدی، پویا پورعلی (۶۸- حسین صادقی)، محمدرضا بردبار، محمد عمری (۶۸- مهران احمدی)، رضا جعفری (۸۳- سهیل فداکار)، محمدرضا سلیمانی سرمربی: مهدی تارتار   ترکیب سپاهان: نیما میرزازاد، میلاد زکی پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، فرشاداحمدزاده (۳+۴۵- کاوه رضایی)، رضا شکاری (۶۴- علی اصغر اعرابی) و شهریار مغانلو سرمربی: ژوزه مورایس   شرح گل: گل اول ملوان: (محمدرضا سلیمانی - دقیقه ۱۲): روی حرکتی از سمت راست، رضا جعفری پاس خود را به دهانه دروازه فرستاد و محمدرضا سلیمانی با یک تکل دروازه نیما میرزازاد را باز کرد.   گل اول سپاهان: (شهریار مغانلو - دقیقه ۵۳): در موقعیت تک به تک، شهریار مغانلو از حبیب فرعباسی عبور کرد و او با خطا این بازیکن را متوقف کرد. پشت ضربه پنالتی هم مغانلو ایستاد و توپ را به گوشه سمت راست دروازه زد و گل شد.   گل دوم سپاهان: (شهریار مغانلو - دقیقه ۷۳): یک پاس در عمق باعث شد تا کاوه رضایی در سمت راست صاحب توپ شود و پاس را به دهانه دروازه ارسال کرد تا شهریار مغانلو گل دوم را بزند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   ­ با این نتیجه سپاهان ۴۵ امتیازی شد و به رده سوم جدول لیگ بازگشت؛ ملوان هم با ۳۸ امتیاز در مکان پنجم باقی ماند.

دیگر خبرها

  • پیروزی پرگل تیم فوتبال جوانان دختر ایران برابر ترکمنستان
  • مربی استقلال محروم و جریمه شد
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی خیبر خرم‌آباد در روز توقف چادرملو
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • امامعلی: الان بگوییم پنالتی بوده یا نبوده چه فایده دارد
  • ژاوی: بازی الکلاسیکو مهمترین بازی فصل است
  • شانس بزرگ فراز و نفت آبادان در مسیر بقا!