Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@13:49:18 GMT

گردشگران فرانسوی از شرایط نامناسب جوی نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۰۷۴

مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زوج گردشگر فرانسوی که در مسیر بازدید از باداب سورت به دلیل شرایط بد آب و هوایی در گل و لای و مه گرفتار شده بودند، توسط یکی از اهالی روستای تویه رودبار دامغان نجات یافتند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان ادامه داد: این زوج جوان در یکی از خانه های روستای تویه رودبار که در مراحل صدور مجوز اقامتگاه بوم گردی است، اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی ادامه داد: با توجه به جذابیت گردشگری این منطقه، ایجاد اقامتگاه بوم گردی از اولویت های این روستا است که مراحل اداری و عمرانی آن در حال انجام است.
وی تصریح کرد: بدون شک با آغاز به کار این اقامتگاه، شاهد توسعه گردشگری و رونق اقتصادی روستا خواهیم بود.
قاسمی اظهار داشت: زوج گردشگر فرانسوی با حضور در شهر دامغان از آثار تاریخی این شهر از جمله مسجد تاریخانه، مسجد حاج شکرالله، پیر علمدار، مجموعه امامزاده جعفر(ع) و محمد (ع)، مسجد جامع، بازار و خانه تسنیم دامغان بازدید و سوغات و صنایع دستی دامغان را خریداری کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان افزود: در تعطیلات نوروز 98، تعداد 37 گردشگر خارجی از کشورهای هند، فرانسه، ایتالیا، آلمان و سوئیس، در شهرستان حاضر شدند که از این تعداد 35 نفر اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته از 900 گردشگر داخلی و خارجی بازدیدکننده از خانه های بوم گردی دامغان، 40 گردشگر از کشورهای انگلستان، هلند و آلمان در این واحدها اقامت داشتند.
شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت ملی شده اند.
9856/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایتالیا صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری گردشگری فرانسوی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ هزار نفر در مدارس شهرستان دیلم اسکان یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در بازدید از مدارس محل اسکان فرهنگیان شهرستان دیلم اظهار داشت: شهرستان دیلم با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تجاری که دارد، میزبان تعداد زیادی از گردشگران است و ما به‌عنوان خادمان مردم باید خدمات قابل قبولی به میهمانان خود ارائه کنیم.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان دیلم بیان کرد: ۳۷ باب مدرسه شامل ۲۵۰ کلاس درس برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار دیلم تصریح کرد: با بررسی آمار اسکان مسافران نوروزی، تا پایان روز یکشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۱۸ هزار و ۷۹۳ مسافر نوروزی در قالب ۴ هزار و۶۴۰ خانوار در مدارس شهرستان دیلم اسکان شبانه روزی داشته‌اند.

در این بازدید که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و مدیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، شرایط و امکانات موجود در این مدارس و نحوه اسکان فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا با تعدادی از مسافران گفتگو کردند.

کد خبر 6063542

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۴۲ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران
  • سخنان تند دژکام امام جمعه شیراز در انتقاد به وضعیت حجاب گردشگران نوروزی در مساجد تاریخی: دلمان خوش است گردشگر داریم/ فضای شهر را به بازی‌ گرفتند/ در بوم گردی چند جور فسق دارند گزارش می دهند
  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان
  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • ۳ گردشگرنوروزی درآب های بندرکنگان نجات یافتند
  • ۳ گردشگر نوروزی از غرق شدن در آب‌های کنگان نجات یافتند
  • ۱۹ هزار نفر در مدارس شهرستان دیلم اسکان یافتند
  • ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های بندر امام حسن نجات یافتند
  • ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان اسکان یافتند