Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:48:24 GMT

کیفیت هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۱۰۰

کیفیت هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: به علت وجود دود غلیظ در هوا، وضعیت هوای این شهر در حالت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

رحیم عبدالکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوای بوکان از شامگاه گذشته آغاز شده و هم اکنون به 200 میکروگرم بر مترمکعب رسیده که بیش از یک برابر حد مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان ذرات موجود pm 2.5 در هوای این شهرستان را 65 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد که بیش از 2 برابر حد نرمال است.
وی در خصوص علت آلودگی هوای شهر بوکان اظهار داشت: در پی ورود توده هوای سرد به منطقه و اقدامات پیشگیرانه باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه از جمله روشن کردن آتش در باغ ها، دود غلیظی اطراف شهر بوکان را فرا گرفته است و این امر باعث آلودگی هوای این شهر شده است.
وی از عموم شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی خواست تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری در بیرون از منزل و رفتن به هوای آزاد پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، کشاورزان و باغداران از روز گذشته اقدام به جمع آوری لاستیک کهنه ماشین در سطح شهرستان کرده و شب گذشته آن را در دخل و خارج از باغات خود به آتش کشیدند تا از یخ زدگی باغات جلوگیری کنند که این امر باعث شده که هوای منطقه را یک لایه از دود غلیظ فراگیرد.
بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست كيفيت هوا بوكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا خرمشهر با شاخص ۱۲۵، ایستگاه‌های استانداری، حفاری و پست برق شماره سه در اهواز به ترتیب با ۱۴۳، ۱۳۷ و ۱۱۴، سوسنگرد ۱۳۵، ماهشهر ۱۴۰ و هندیجان ۱۳۱ میکرو گرم بر متر مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
همچنین ایستگاه نیوساید در شهر اهواز با شاخص ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.
وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟