Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@06:12:58 GMT

دمای همدان به زیر صفر درجه رسید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۱۹۷

دمای همدان به زیر صفر درجه رسید

شهرام حکیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی امروز از همدان خارج می شود و به دنبال آن جوی پایدار استان را فرا می گیرد.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت آینده آسمان استان همدان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و در بعدازظهر، وزش باد و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیمی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان در روز گذشته، عنوان کرد: سرمای صبحگاحی همچنان در استان فعال است و انتظار می رود دمای صبحگاحی با شیب ملایم تا هفته آینده افزایش یابد.
وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته سه درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 9 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان افزود: نهاوند با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل تپه با 6 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقاط استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
وی ادامه داد: فامنین با پنج میلیمتر بیشترین بارش را در 24 ساعت گذشته در استان داشته است.
گفتنی است، بر اساس آخرین آمار از ابتدای مهر ماه 1397، بارش های استان همدان نسبت به بلند مدت حدود سه برابر افزایش داشته و در سال آبی جاری این استان به عنوان سومین استان پر بارش کشور ثبت شده است.
همچنین سردی در این فصل به بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان آسیب وارد کرده است.
2087/9904
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان همدان بارش برف محصولات کشاورزی وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی همدان از صاف و آفتابی بودن آسمان استان همدان در جمعه هفته جاری خبر داد.

محمدحسن باقری شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز و فردا در ساعاتی  از روز علاوه بر افزایش وزش باد و باد نسبتاً شدید و شدید لحظه‌ای، افزایش ابر می‌تواند منجر به بارش‌هایی به شکل پراکنده و  رگبار موقتی در برخی از نقاط استان باشد.

وی با بیان اینکه برای جمعه هفته جاری عمدتاً آسمان استان صاف و آفتابی خواهد بود، افزود: از شنبه مجدد ابرهایی را در آسمان استان خواهیم داشت که به نظر می‌رسد در اوایل هفته آینده یکشنبه تا دوشنبه هم همچنان افزایش ابر و رگبارهای موقتی را در برخی از نقاط شاهد باشیم.

باقری شکیب ادامه داد: از نظر دمایی، دمای صبحگاهی عمدتاً حوالی صفر  درجه با نوسانات یک و دو درجه‌ای طی روزهای آینده برای استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار  و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت گل تپه با یک درجه سردترین و نهاوند و قهاوند با ۱۳ درجه گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده است ضمن اینکه روز گذشته در شیرین سو سرعت باد به ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌ها
  • بارش باران و کاهش دمای برخی استان ها
  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • هوای زنجان بارانی می‌شود
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • ییلاقات تفت و مهریز رکورددار بارش‌های دو روز اخیر