Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@09:50:23 GMT

کانون‌های مساجد در حوزه کارآفرینی موفق هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۲۰۳

کانون‌های مساجد در حوزه کارآفرینی موفق هستند

اشرفی اصفهانی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه کارآفرینی و رونق تولید در کشور بسیار موفق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اشرفی اصفهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار خروج کشور از مشکلات معیشتی، گفت: تدبیر بهینه امور اقتصادی بر مبنای دستورات دین یکی از رسالت های انقلاب اسلامی است که باوجود برخی مشکلات و کم کاری ها، الحمدالله در مجموع، طی سالیان اخیر در این مسیر حرکت های خوبی در کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اطلاع دقیق از وضعیت کشور و معادلات جهانی، امسال نیز شعاری با موضوع اقتصادی را به عنوان رویکرد سال انتخاب کردند تا دوباره اهمیت رفع گرفتاری های مالی مردم را به همگان به ویژه مسئولان مربوطه یادآوری کنند و مساجد بر همین اساس رونق تولید را محور فعالیت های اجتماعی و تبیینی خود قرار داده اند.

 

وی در ادامه درباره نقش مساجد در برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی کشور، اظهار کرد: مساجد در همه حوزه های دینی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی، نقشی مهم و اساسی می توانند ایفا کنند و هرگاه از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شد، کشور در عبور از بحران ها موفق بوده است.

 

اشرفی اصفهانی با بیان اینکه مساجد به جای ارائه بسته های حمایتی به نیازمندان، بهتر است زمینه کار و اشتغال را برای آنان فراهم کنند، گفت: البته گاهی گرفتاری برخی از خانواده ها آنقدر زیاد است که باید بسته های ارزاق و پوشاک در اختیار آنان قرار داد، اما بنابر ضرب المثل معروف «به جای ماهی دادن، ماهی گیری یاد بدهید» بهتر است مساجد به سمت ایجاد کارگاه های کارآفرینی و زودبازده پیش روند.

 

وی ادامه داد: مساجد باید فعالیت های اقتصادی درون زا را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر فردی اعم از مستمند یا ثروتمند دارایی کم و زیاد خود را به سوی کارآفرینی و رونق تولید سوق دهد، بنابراین مساجد می توانند به تدریج به جای ارائه بسته های حمایتی که البته گاهی گریزناپذیر است، فضای کسب و کار را ایجاد کنند.

 

این استاد حوزه علمیه درباره نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در رونق تولید در کشور، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه کارآفرینی و رونق تولید بسیار موفق هستند با وجود این، باید تلاش های خود را در این زمینه با تکیه بر دانش روز و البته بر مبنای آموزه های قرآنی، بیشتر کنند.

 

وی گفت: اقتصاد مقاومتی که چند سال پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد بهترین راهکار برای حکایت از کالای داخلی و مقابله با مصرف بی رویه اجناس خارجی و مصرف گرایی است و مساجد طی سالیان اخیر فعالیت های زیادی برای گفتمان سازی این راهکار دقیق داشته اند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادی مردمی، مسجدی و انقلابیب توانسته اند تعداد قابل توجهی از نسل جوان را جذب مساجد کنند که مطئنا افراد نخبه و پژوهشگر در میان این گروه وجود دارند، و اینکه نوبت آن است که این نخبگان در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی از جمله کارآفرینی و پیشرفت اقتصادی تحت آموزش های لازم قرار گیرند.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران قم جشن نیمه شعبان کانون مساجد روز ارتش شیراز کانون های مساجد نسل جوان کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد استان در خصوص توزیع گوشت در بین نیازمندان بیان کرد: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های نیازمند شناسایی و یک هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری از محرومان و نیازمندان در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

کد خبر 6086081

دیگر خبرها

  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان