Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن ولادت حضرت رقیه (ع) امشب در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، جشن میلاد حضرت رقیه (س) امشب (چهارم اردیبهشت ماه) در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار می‌شود.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید علی امین؛ استاد درس خارج فقه و اصول، سخنران مراسم شادی در ولادت حضرت رقیه بنت الحسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گزارش می افزاید، بنابر نقل مورخان، ۱۷ و ۲۳ شعبان، سالروز میلاد حضرت رقیه (س) است، در واقع، حضرت رقیه (س) دختر گرامی امام حسین (ع) در سال 57 هجری قمری متولد شدند، البته درباره تاریخ تولد حضرت رقیه در منابع مختلف، روایات متعددی آمده است.

 

یادآور می‌شود؛ مسجد خاتم الانبیا (ص) در تهران، خیابان دماوند، خیابان حسینی، واقع شده است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران قم جشن نیمه شعبان کانون مساجد روز ارتش شیراز کانون های مساجد جشن ولادت حضرت رقیه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدی نماینده آستان قدس رضوی در نشست دهه کرامت که صبح امروز (چهارم اردیبهشت) با حضور نمایندگانی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه در تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، گفت: ما سه مناسبت ویژه در مشهد داریم، ایام نوروز به واسطه مسافرانی که وارد این شهر می‌شوند، شهادت امام رضا (ع) و دهه کرامت.

وی افزود: ما در سالگرد شهادت امام رضا (ع)، میزبانی را برعهده داریم، اما در دهه کرامت معکوس است و میزبانی مطرح نیست. طی سال، مباحث محتوایی را در خصوص امامت پیگیری کردیم و امسال، جمله امام رضا که میفرمایند: ان الامام زمام الدین و نظام المسلمین و صلاح الدنیا و عز المؤمنین را مبنا قرار دادیم.

محمدی گفت: به طور خاص عبارت عزالمومنین را برجسته و بررسی کردیم و بر روی این مفهوم کار‌های فرهنگی مناسب را انجام دادیم. با توجه به این جمله و پیروزی اخیر که بدست آوردیم، عزت و سربلندی مومنان به امام برمی گردد.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین کنگره جهانی امام رضا، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور برگزار که فعالیت‌های خوب محتوایی در این خصوص انجام می‌شود.

حجت الاسلام مشرف سرپرست معاونت فرهنگی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در این نشست گفت: درباره دهه کرامت، اول اینکه با گفتگو‌هایی که در معاونت امور زنان ریاست جمهوری شکل گرفته است، به دنبال آن هستیم که دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران در آستان حضرت فاطمه معصومه شکل بگیرد و بانوان فعالیت فاخری را رقم بزنند.

وی افزود: اعتاب مقدس در حقیقت فرهنگ زیارت را رقم می‌زنند و در بستر زیارت می‌تواند تحول فرهنگی عظیمی شکل بگیردبنابراین اگر به دنبال تربیت دختران بهشتی هستیم، بهترین الگو میتواند حضرت فاطمه معصومه باشد و این حرم نقش خود را در تکریم دختران ایفا می‌کند.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: شعار روز تکریم دختران، حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا، نامگذاری شده است.

وی گفت: جشن‌های دهه کرامت،از پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در حرم حضرت معصومه آغاز می‌شود و از سه روز مانده به میلاد حضرت معصومه (س) برنامه‌های ما به ویژه برای بانوان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام مشرف افزود: اجتماع عظیم و جشن ملی در روز میلاد حضرت معصومه برگزار می‌شود و اگر حداقل این جشن‌ها در ۲۰۱ نقطه به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه شکل بگیرد، مطلوب است.

دهه کرامت (۱۴۰۳) از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

 

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم