Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:24:05 GMT

پرداخت زکات نشان از عمق اعتقاد به دین اسلام است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۲۳۲

پرداخت زکات نشان از عمق اعتقاد به دین اسلام است

به گزارش ایرنا، حجت السلام محمد علی نکونام روز چهارشنبه در جلسه ستاد شورای زکات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر اقامه فریضه زکات و دیگر واجبات الهی در جامعه بدرستی عمل شود، بلایا از جامعه دور می شود.
به گفته وی، برخی از بلایای طبیعی، حکمت الهی و آزمودن صبر و تحمل مسلمین را در پی دارد که باید مومنان با صبر، شکیبایی و کمک به همنوعان از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تمرکز و هماهنگی لازم در جمع آوری مطلوب زکات در استان ، گفت: باید بین عوامل شورای زکات در جمع آوری و تقسیم آن بین نیازمندان، هماهنگی لازم وجود داشته باشد، تا این زکات به دست نیازمندان واقعی برسد و اطمینان مردم به نیز نسبت به رساندن سهم زکات به مستحق افزایش یابد.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از رشد 40 درصدی جذب زکات در استان خبر داد و گفت: سال 97 بیش از 50 میلیارد ریال زکات واجب ، فطریه و مستحبی در استان جمع آوری و با مدیریت منسجم بین افراد نیازمند توزیع شد.
علی ملک پور افزود: از این میزان زکات واجب جمع آوری شده، 17 میلیارد ریال زکات فطریه و مابقی زکات گندم، جو و کشمش در بخش کشاورزی استان بوده است.
وی، تعداد روستاهای مشمول پرداخت زکات در استان را بیش از 500 روستا ذکر و تصریح کرد: از این تعداد 400 روستا زکات خود را پرداخت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری افزود: تعهد امسال استان در حوزه جذب زکات 60 میلیارد ریال است که تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت های موجود، این امر محقق شود.
به گزارش ایرنا، زکات از دستورات دین اسلام و یکی از فروع دین است که بر 9 چیز گندم و جو و خرما و کشمش و طلا ، نقره ، گوسفند ، گاو و شتر واجب است.
2097/6199
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی جامعه چهارمحال و بختیاری دین نماینده ولی فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: رزق و روزی انسان‌ها در تلاش و کوشش برای تولید در این بخش رقم می‌خورد.

وی افزود: تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم که یک سنت حسنه محسوب می‌شود، با پرداخت زکات زیباتر می‌شود.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم جشن گندم گفت: با کار و تلاش، تولید به ویژه در کشاورزی معنا پیدا می‌کند.

اسدالله چراغی افزود: باید به موقع و سریع به مشکلات کشاورزان خصوصاً در هنگام بارش‌های خسارت‌زا رسیدگی کرد و در کنار مردم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت گندم گفت: شهرستان دهلران، مهد تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم است.

حشمت عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۹ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن اشت.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد خبر 6084331

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • اجرای طرح کمپین بی‌زباله به‌مناسبت هفته زمین پاک
  • درخشش کوراش کاران چهارمحال و بختیاری در مسابقات قهرمانی کشور
  • قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
  • رشد ۲۳ درصدی جمع‌آوری زکات در قزوین
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی