Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:01:06 GMT

حفظ هویت اجتماعی و استقلال اقتصادی ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۲۵۹

حفظ هویت اجتماعی و استقلال اقتصادی ضروری است

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نود و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: کشور در جنگ با دشمن است و آنها از هیچ تلاشی برای شکست ما کوتاهی نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه های مختلف در مقابل ما صف آرایی می کند، اضافه کرد: این در حالیست که خودشان اعلام می کنند توانایی مقابله با ما را ندارند و در این جنگ پیروز نخواهند شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان شکستن مقاومت ملت، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، ترویج ابتزال و بی بند و باری و ترویج فرهنگ وابستگی را از جمله توطئه های دشمنان دانست و افزود: شورای فرهنگ عمومی باید در مقابل این توطئه ها صف آرایی کرده و برای مقابله با آنها برنامه داشته باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن شکست مقاومت ایران است، یادآور شد: قرآن کریم می‌فرماید در مقابل دشمن بیایستید و مبارزه کنید و روحیه مقاومت ایستادگی خود را از دست ندهید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند روحیه یاس و ناامیدی در جامعه ما حاکم شود، گفت: لازم است با ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

آیت الله حسینی شاهرودی ترویج روحیه ابتذال و بی بند و باری را یکی دیگر از مواضع دشمن اعلام کرد و افزود: فرهنگ ما بر عفاف استوار است و در همین راستا از بین بردن هویت اجتماعی یکی دیگر از توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: عدم استقلال اقتصادی و ترویج وابستگی از دیگر جنبه هایی است که دشمن با برنامه ریزی در این حوزه به دنبال شکست ما است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر رونق تولید و بخش اقتصادی جامعه اضافه کرد: رونق تولید مشکلات ما را حل می‌کند، قدرت خرید را بالا می برد و کشور را از وابستگی به دشمن می رهاند.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: لازم است بعضی از فرهنگ های جامعه تغییر کند و فرهنگ اصلاح الگوی مصرف جایگزین آن شود.

وی گفت: ما باید بدانیم ظرفیت هایی را که داریم هدر ندهیم و با بهره گیری مناسب از سرمایه‌های موجود فرهنگ استفاده درست از منابع را رواج دهیم تا فرهنگ جامعه رونق تولید را رواج دهد.

الصاق پیوست فرهنگی برای برنامه ها و امور اجرایی ضرورت دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز با تاکید بر الصاق پیوست فرهنگی برای برنامه ها و امور اجرایی استان گفت: دشمن تمام قد مسایل فرهنگی ما را رصد می کند لذا ضرورت دارد برای مقابله با تهاجم دشمن پیوست فرهنگی برای تمام امور داشته باشیم.

حسین خوش اقبال اظهار داشت: تحقق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و رونق تولید باید در دستور کار و اجرای برنامه های دستگاه ها و سازمان های دولتی استان باشد.

وی یکی از وظایف دولتمردان را همراهی با مردم و تلاش برای حل مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: کردستان پنجمین استان حادثه خیز سیل اخیر بود که با حضور به موقع نیروها نظامی و انتظامی و همراهی مسئولان برای حل این مشکل چاره اندیشی مناسب شد تا کمترین خسارت را داشته باشیم.

معاون استاندار کردستان همراهی و همگامی مسئولان و داشتن برنامه را راهکار حل مشکلات جامعه دانست و ادامه داد: همه ما باید به سمتی برویم که مجموعه واحد باشیم و در راستای حل مسایل و مشکلات کمک و همراهی کنیم.

خوش اقبال با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: برگزاری بزرگترین تجمع قاریان استان در آستانه این ماه یکی از برنامه ها و ظرفیت های کردستان است که می تواند در سطح ملی ثبت شود.

بررسی اولویت های فرهنگی رونق تولید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان هم در این جلسه با اشاره به برنامه های فروردین ماه حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: کمک به کودکان بی سرپرست در حوادث اخیر توسط هنرمندان و آحاد جامعه، اجرای برنامه های هنری هنرمندان به نفع سیل زدگان، کسب عناوین برگزیده جهانی توسط هنرمندان و برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری از جمله عناوین برنامه های فرهنگی و هنری استان در یک ماه اخیر بود.

جلال قلعه شاخانی اجرای عمومی تئاترهای برگزیده جشنواره های ملی و استانی، برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند، برگزاری جشنواره جوان سوره، رونمایی از پوستر کنگره مشاهیر کُرد را از دیگر برنامه های فروردین ماه حوزه فرهنگ و هنر استان اعلام کرد.

وی افزود: ظرف چند روز آینده نیز شاهد برگزاری نخستین جشنواره رسانه های کوردی و سومین جشنواره ادبی پرژه در شهرستان کامیاران هستیم.

قلعه شاخانی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان یادآور شد: رمضان ماه خودسازی و نزول قرآن است و بر همین اساس و در راستای بهره مندی از فیوضات این ماه پرخیر و برکت، ویژه برنامه های قرآنی در قالب شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بررسی راهبردها و اولویت های فرهنگی رونق تولید را از دستور کارهای شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد و افزود: اثرات فرهنگی رونق تولید، مهمترین موانع و تهدیدات فرهنگی در رونق تولید از جمله مباحثی است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی به بحث گذاشته خواهد شد.

قلعه شاخانی به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و یادآور شد: موضوعاتی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، قانون ‌گرایی در زندگی شهروندی، عفاف و حجاب اسلامی، روابط خانوادگی و روابط اجتماعی، تقویت مبانی دینی و اعتقادی در بین نسل جوان و نوجوان، تکریم والدین و مربیان و راه های ترویج ازدواج اسلامی در قالب بیانیه گام دوم احصا و در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بررسی می شود.

امام جمعه دیواندره نیز در این جلسه از برگزاری همایش سیدمحمد شریف حسینی در این شهرستان خبر داد و گفت: همراهی و همگامی مردم در برنامه های فرهنگی و هنری قابل توجه است.

فرماندار دیواندره نیز با اشاره به برگزاری جلسات ماهیانه این شورا و بررسی آسیب ها اجتماعی و مسائل فرهنگی شهرستان دیواندره در جلسات شورای فرهنگ عمومی، یکی از مشکلات دیواندره را کمبود اعتبارات اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و سرانه فضای فرهنگی اعلام کرد و خواستار اختصاص اعتبارات فرهنگی برای توسعه این شهرستان شد.

در این جلسه گزارش اقدامات جهاد کشاورزی استان در خصوص صرفه جویی در مصرف آب در مصارف کشاورزی به عنوان دستور کار جلسه شورای فرهنگی عمومی ارائه و بررسی شد.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها براساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در خصوص اهمیت رصد مسائل مهم استان نیز اظهار کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد و در طرح و برنامه ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کار‌های فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: ما در سطح کشور نیز سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی، نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کار‌ها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان نیز معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت و سرمایه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گفته حجت الاسلام خسروپناه، قزوین به عنوان مرکز پایتخت دوران صفویه، انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و شبکه امامت، وجود هنر‌های دستی مثل جاجیم بافی، گچ بری، زره بافی و موارد دیگر و از همه مهمتر همدلی و همگرایی مسوولان و مدیران استانی که در کشور بی نظیر بوده و زبانزد عام و خاص نیز محسوب می‌شود، تنها بخشی از گنجینه ارزشمند این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه سیره شهیدانی، چون رجایی و بابایی باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده در طول ماه چند مرتبه برای زیارت مزار شهید بابایی از تهران به قزوین آمده ام و می‌دانم که این شهید سراسر اخلاص تا چه اندازه برای نظام مقدس ما ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • ضرورت اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد
  • برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان