Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:35:19 GMT

کودکان بیشترین قربانی انفجار مین در افغانستان هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۲۷۳

کودکان بیشترین قربانی انفجار مین در افغانستان هستند

مدیر بخش آگاهی از خطرات مین و کمک به قربانیان اداره انسجام تطهیر مین کشور افغانستان گفت: در حال حاضر ماهانه حدود 80 الی 140 نفر بر اثر انفجار مین در افغانستان کشته یا مصدوم می‌شوند که 65 درصد آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

حبیب خان زازای در سفر به تایباد و بازدید از مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: مین و بمب‌های منفجر نشده آثار باقی‌مانده از زمان جنگ در مناطق مختلف این کشور هستند که به دلیل عدم آگاهی و شناخت کامل قربانیان زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که 20 درصد حادثه‌دیدگان کشته می‌شوند، افزود: قطع عضو، از کار افتادگی از دیگر عوارض ناشی از برخورد با این مواد منفجره خنثی نشده است.

زازای مطرح کرد: پس از گذشت چهار دهه از جنگ در کشور افغانستان و حضور گروه‌های مختلف مانند طالبان و داعش اکنون 34 ولایت و 257 شهر در این کشور آلوده به انواع مین و بمب‌های منفجر نشده می‌باشد و فقط دو هزار و 800 کیلومتر پاکسازی شده است.

وی کلاس‌های آموزشی مواجهه با بمب‌های منفجر نشده در مرز دوغارون را بسیار پربار ذکر کرد و گفت: این کلاس‌ها فرصتی برای بهره‌مندی از تجارب ایرانیان را برای اتباع افغانستان فراهم کرده و مطالب آموزنده‌ای از طریق این کارگاه‌های آموزشی به مردم افغانستان انتقال داده می‌شود.

مدیر بخش آگاهی از خطرات مین و کمک به قربانیان اداره انسجام تطهیر مین کشور افغانستان در خصوص جریان سیلاب و انتقال مین به مناطق دیگر اعلام کرد: یکی دیگر از عوامل خطرساز در برخورد با مواد منفجره خنثی نشده جاری شدن سیل است که توسط آن مین و بمب‌های منفجر نشده به مناطق دیگر انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی در این زمینه، دوره‌های آموزشی برگزار شده و به افراد برای دور شدن از مناطق سیل‌زده هشدارهای لازم داده می‌شود.

زازای عنوان کرد: جنوب، جنوب شرقی، شرق، شمال و مرکز افغاستان به ویژه شهر کابل نقاطی از افغانستان هستند که نسبت به سایر نقاط در آن‌ها بیشترین مواد منفجره کار گذاشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • انفجار بمب اتمی چه بلایی سر شهر می‌آورد؟ / فیلم
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت