Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:20:21 GMT

برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۳۴۷

برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد

خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي خرمشهر از آغاز برداشت گندم از اراضي کشاورزي اين شهرستان خبر داد و گفت: برداشت گندم از سطح 6 هزار و 800 هکتار از اراضي غرب کارون آغاز شد.

محمد مطرودي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از ابتداي ارديبهشت ماه تاکنون از سطح 890 هکتار از گندمزارهاي غرب کارون 2 هزار و 479 تن گندم به وسيله 24 دستگاه کمباين برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي نرخ گندم از کشاورزان را هر کيلوگرم 17 هزار ريال عنوان کرد و گفت: برداشت جو و کلزا نيز از اراضي کشاورزي غرب کارون آغاز شده است.
مطرودي گفت: تاکنون از سطح 150 هکتار مزرعه کلزا 222 تن محصول برداشت شده و برداشت جو از يکهزار و 500 هکتار نيز در حال انجام است.
وي اظهار داشت: در سال گذشته از هفت هزار هکتار مزارع گندم خرمشهر 18 هزار تن گندم برداشت شد و 14 هزار تن گندم مازاد بر نياز کشاورزان نيز خريداري شد.
مدير جهاد کشاورزي خرمشهر ميزان خسارت ناشي از سيلاب اخير به مزارع کشاورزي خرمشهر را 2 هزار و 200 هکتار بيان کرد و گفت: از 9 هزار هکتار مزارع گندم بيش از 2 هزار هکتار در غرب کارون بر اثر آبگرفتگي خسارت ديده است.
مطرودي با بيان اينکه بيشترين خسارت اراضي کشاورزي در حاشيه رودخانه کارون برآورد شده گفت: در چند سال اخير به دليل خشکسالي برخي از کشاورزان در بستر و حاشيه رودخانه گندم و جو کشت کردند که امسال با بالا رفتن آب رودخانه اين اراضي به زير آب رفت.
خرمشهر بيش از 40 هزار هکتار اراضي قابل کشت دارد.
7100/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین

علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو خواهیم داشت.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده است.   وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است.   معتمدی پور با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها با ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.   معتمدی بیان کرد: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس انجام می شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام