Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@08:43:32 GMT

تبدیل بخشی از هفت تیر به پیاده راه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۴۰۲

تبدیل بخشی از هفت تیر به پیاده راه

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز معمار برگزار شد، با اشاره به مشکلات نما که در سطح شهر وجود دارد گفت: حیثیت بخشی به ارزش های کالبدی تهران انجام شده است؛ در تهران میراث تاریخی ارزشمندی داریم و باید آن را ارج دهیم از این رو به سمت ساخت و ساز خانه های شاخص خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلپایگانی با تاکید بر لزوم اجرا معماری ایرانی در شهر افزود: متاسفانه این روزها کمیت غالب بر کیفیت است؛ لزوما این گونه نیست که معماری ایرانی پرهزینه باشد. در جاهایی امکان داریم که واحدهای کوچک منطبق بر معماری ایران ساخته شود اما  بدان توجه نکرده ایم.

وی با اشاره به بدعت در معماری انجام شده اظهار کرد: بدون واکاوی سنت معماری و ساختار اجتماعی معماری ایرانی، تغییری در نمای شهر نخواهیم دید. معماری حاضر ناشی از تحصیل کرده های غرب بوده که بدعت گذاشته شده است.

وی افزود:در پی این هستیم که ساختمان های شهرداری را ارتقا ببخشیم و همچنین مناسب سازی فضاها در دستور کار است.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: برنامه ای در سازمان نوسازی برای بازآفرینی شهری یعنی در محلات بافت فرسوده داریم. پیش از عید چند پروژه در جنوب شهر داشتیم و محلات کمتر برخوردار را در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم در سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

گلپایگانی با اشاره به تغییر در نمای میدان هفت تیر اظهار کرد: وسط میدان هفت تیر سال ها کارگاه ساختمانی بود که به دستور شهردار تهران جمع شد. با تغییر شبکه گذربندی بخشی از این میدان به پیاده راه عمومی تبدیل خواهد شد و در پی هستیم که به فضای شهری تبدیل شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز شهردار تهران گلپایگانی مشکلات معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا صادقی‌بخش معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید امروزه در شهر تهران، استفاده از موتورسیکلت‌ها به دلایلی همچون صرفه‌جویی درهزینه، سهولت درخدمات، سرعت در جابه‌جایی‌کالا و همچنین راه‌گریز از ترافیک و شلوغی معابرنقش زیادی در سفرهای درون شهری و تامین نیاز شهروندان دارد و بدین صورت بخشی از ترافیک معابر شهری و نیز حجم زیادی از سطح معابر را اشغال کرده که لزوم ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با آن را ضروری و اقدام سریع و موثر در این راستا را توجیه می‌کند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها در شهر، کمبود زیرساخت‌ها و عدم توجه به امکانات خاص برای این نوع وسیله نقلیه عمومی، تامین محل پارک موتورسیکلت‌هاست؛ چرا که اگر پارک این نوع وسیله نقلیه در مکان‌های نامناسب از جمله پیاده‌روها به‌وقوع بپیوندد، تردد عابران‌پیاده به‌ویژه افراد پیرو سالخورده، کودکان و معلولان مختل و ناایمن شده و از طرف دیگر چهره و منظر شهری را نیز نازیبا خواهد کرد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای افزایش آسایش و رفاه شهروندان، این معاونت در نظر دارد تا در سال جدید در ۵۰ نقطه از معابر سطح نواحی ۶ گانه این منطقه محل‌های مناسب و استانداردی را برای پارک موتورسیکلت‌ها اختصاص و تجهیز کند.

او یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه برساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها، شاهد آزادسازی پیاده روها و تسهیل و ایمن‌سازی محل عبور و مرور عابران پیاده خواهیم بود، اکنون طبق برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای اجرایی کردن این طرح اولین جایگاه توقف موتورسیکلت در خیابان احمد قصیر با حجم پارک ۱۰ دستگاه موتورسیکلت ایجاد شد.

کد خبر 844566 برچسب‌ها موتور و موتور سوار منطقه ۶

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • خط‌کشی محوری معابر منطقه۸ تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها