Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@20:03:30 GMT

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خود را به خواب زده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۴۲۵

محمد صادق جوریابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صنعت گردشگری در استان گیلان، گفت: ظرفیت بکر،گردشگری در استان گیلان در شرایطی به روی زمین مانده است که می توان تنها با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، بسیاری از فرصت های اشتغال را در این زمینه فعال کرد.

صنعت گردشگری فاقد راهبرد مشخص است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقشه راهبردی در حوزه صنعت گردشگری به ویژه در گیلان ترسیم نشده است تصریح کرد: ایجاد بسترهای اشتغال و توسعه درآمد های ارزی با نگاه درآمدزا به صنعت گردشگری امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صنعت گردشگری پشتوانه قابل اتکایی در حوزه خلق فرصت های شغلی است اما متاسفانه نگاه فراگیر و برنامه ریزی بلندمدت برای ایجاد یک نقشه راه مطمئن برای رسیدن به یک نتیجه مناسب در حوزه گردشگری بویژه در استان گیلان وجودندارد.

برنامه ریزی در حوزه گردشگری شعاری است

حسنی جوریابی افزود: برنامه ریزی در حوزه گردشگری تنها در حد شعار خلاصه می شود و این در حالی است که صنعت گردشگری فاقد نقشه راه مناسب و کاربردی است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، خود را در زمینه توسعه گردشگری به خواب زده است

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه سازمان میراث و فرهنگی خود را به خواب زده است و این امر مانع توسعه گردشگری گیلان است،گفت: برنامه مدون در حوزه تولید فرصتهای اشتغال در حوزه گردشگری وجود ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در اولویت قرار داده است، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در اولویت قرار داده است، اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد.

وی بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در حوزه مشورتی و اجرایی حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: کاغذبازی اداری و روند طولانی استعلام‌ها از مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است که با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان این چالش را رفع کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و شورای حمایت قضائی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند به تسهیل‌گری در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش گردشگری کشاورزی کمک کند.

شالبافیان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری رویدادهای گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برگزاری رویدادها حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان تقویت می‌کند و می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر بهره گرفت.

وی اضافه کرد: تولید و انتشار محتوا در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری و انعکاس آن در تمامی استان‌های کشور و همچنین بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف نیز در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 739937

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی گیلان
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟
  • ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان