Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@02:12:06 GMT

افزایش ۶۳ درصدی حجم آب سدها نسبت به پارسال

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۴۸۹

افزایش ۶۳ درصدی حجم آب سدها نسبت به پارسال

وزیر نیرو گفت: حدود ۸۰ درصد حجم مخازن آبی کشور پر است و شرایط خوبی برای تأمین آب مورد نیاز برای شرب و سایر مصارف وجود دارد.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره میزان ذخایر آبی کشور، گفت: مخازن ساخته شده موجود کشور حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب گنجایش دارد و تا اول اردیبهشت ماه، حجم موجود مخازن ما کمی بیش از ۳۹ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کل حدود ۸۰ درصد حجم مخازن کشور پر است و شرایط خوبی برای تأمین آب مورد نیاز برای شرب و سایر مصارف است.

بیشتر بخوانید:

گزارش اولیه مجلس درباره سیل‌های اخیر +جزئیات چند درصد از مخازن سدهای کشور پر شد؟

وزیر نیرو با بیان اینکه البته بارندگی‌های اخیر هر سه آیتم شدت، مدت و وسعت را همراه با هم داشت که هر یک از این موارد به تنهایی هم می‌توانند منجر به سیلاب شوند، تصریح کرد: طبیعتاً کشور ما از برکات زیادی از این حیث برخوردار شده است و امیدواریم که با نفوذ این بارش‌ها بیلان منفی سفره‌ها هم تا حدودی ترمیم شده باشد.

اردکانیان با اشاره به اینکه ورودی سیلاب از مرزهای شرقی کشور هم اتفاق خوبی بوده است که به ویژه در جنوب شرقی کشور رخ داده است، گفت: الان در «چاه‌نیمه‌های» یک، دو، سه و چهار منطقه سیستان حدود ۹۵۵ میلیون مترمکعب آب موجود داریم که البته این رقم در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود که کمک بزرگی است و امیدواریم در مصرف این منابع آب هم دقت لازم به عمل آید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما وارد ترسالی شده‌ایم، خاطرنشان کرد: اصلاً با این یک پدیده نمی‌توان چنین نظری را داد و البته باید شرایط تغییر اقلیم را مورد بررسی قرار داد و به محض فاصله گرفتن از کانون امداد، نجات و تحولات این روزهای مربوط به مدیریت سیلاب در صدد هستیم جمع بندی‌های جهانی را درباره این پدیده‌ها دریافت کنیم اما فارغ از اینکه وارد ترسالی شده باشیم یا خیر آنچه برای ما در این اقلیم خشک و نیمه خشک حائز اهمیت است، مصرف صحیح است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل بارندگی رضا اردکانیان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور به تشریح اقدامات و عملکرد نوروزی پلیس آگاهی در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر کارآگاهان و افسران پلیس آگاهی در سراسر کشور (قرارگاه نوروزی عمار) در ایام نوروز امسال مجموع کشفیات این پلیس بیش از ۳۲ درصد افزایش و در مقابل ۲۲ درصد نیز وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: این پلیس از مدت‌ها پیش در حوزه‌های ماموریتی مربوطه برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای تامین امنیت و آسایش شهروندان در اقصی نقاط کشور به ویژه شهر‌های مسافر خیز در نوروز امسال ارائه داد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به معاونت مبارزه با سرقت گفت: وقوع مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی بهترین عملکرد کشف را مربوط به سرقت خودرو با دستیابی به شاخص ۱۱۴ درصد عنوان و تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیش از ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد و بیش از ۴۰ درصد نیز مربوط به سرقت‌های مهمه است که در مجموع آمار این سرقت‌ها کاهش تاثیرگذاری به همراه داشته است.

سردار قنبری ابراز داشت: در همین مدت، کشفیات جرایم سرقت به میزان ۶/۳۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع به طور میانگین ۷۰ درصد از سرقت‌های اعلامی کشف شده است، گفت: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ۳۳ استان کشور شاهد افزایش کشفیات و همچنین کاهش وقوعات بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اعزام به موقع تیم‌های CSI و DVI به منظور بررسی صحنه‌های مختلف جرایم علیه اموال و افراد، تعیین پیشینه متهمان و مجرمان و همچنین در راستای کنترل مجرمین سابقه دار، پالایش و معرفی مشخصات تعداد کثیری از مجرمین سابقه دار با ۴ فقره سابقه سرقت به بالا به پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت واگذاری پابند الکترونیکی در ایام نوروز از اقدامات بسیار مهم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی بوده است.

وی گفت: طبق گزارش‌های انجام شده در مجموع جرایم جنایی نیز بیش از ۲۳ درصد وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که در مقابل کشفیات نیز به میزان ۹/۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه مجموع دستگیری‌های این پلیس طی این ایام بیش از ۹ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری نیز شاهد کاهش ۳ درصدی وقوعات و افزایش ۳۵ درصدی کشفیات بوده ایم.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن آماده باش کامل در این ایام تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بستند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و افزایش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، کنترل موثر و دستگیری سارقان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک، تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافرین، برگزاری مراسم افتتاحیه سیستم ضد سرقت (ردیاب هوشمند خودرو)، بازدید از آخرین روند اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای از استان‌های البرز، غرب استان تهران و تهران بزرگ از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این ایام بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • ابلاغ بودجه شهرداری گرگان با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به پارسال
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • ۲۲ درصد حجم مخزن سد تهم زنجان پر شده است 
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها