Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:20:27 GMT

شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس یک آیت الهی بود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۵۱۸

شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس یک آیت الهی بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در دیدار با دست اندرکاران مراسم بزرگداشت شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: تبیین خباثت آمریکا به عنوان شیطان بزرگ بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: انسان در مسیر حرکت به سمت تبدیل شدن به انسان کامل حتی در صورت شکست ظاهری نیز پیروز است چرا که در واقع در مسیر هدف قدم برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی با تبیین اینکه حتی در عرصه پیروزی ظاهری نیز خداوند در موارد متعددی مؤمنان را یاری کرده است، ادامه داد: پیروزی با امدادهای معنوی هم در قرآن کریم مطرح شده و در هم در عصر حاضر در موضوع شکست نظامی آمریکا صحرای طبس و یا کودتای نوژه مشاهد کرده‌ایم.

وی افزود: مسئولان وقت آمریکا بارها بیان کردند که در حمله نظامی به صحرای طبس همه معادلات مادی را در نظر گرفته بودند ولی خواست خداوند بر شکست آنان بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: حتی در فتنه سال ۸۸ نیز معاندان به صورت علنی سخن از شکست نظام و از بین رفتن جمهوری اسلامی می‌زدند ولی معادلات معنوی و یاری خداوند شرایط را به گونه دیگری رقم زد.

عبادی با اشاره به اینکه خداوند با امدادهای معنوی قدرت بی انتهای خود را به ما نشان می‌دهد، بیان کرد: با این وجود عده‌ای با تردید و شک موضوعات را تحلیل می‌کنند.

وی یادآور شد: با تحلیل امدادهای معنوی خداوند در ۴۰ سال گذشته باید دروغ‌ها و نیرنگ‌های دشمن در فضای مجازی را نقش برآب کرد.

کد خبر 4598987

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بی‌بی‌سی عربی با وجود جانبداری از رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ایران با حمله اخیر، تصویر بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون یادداشت های امروز خود نوشت: در گزارش این بخش شبکه بی‌بی‌سی آمده است: ایران شنبه شب بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سوی اسرائیل پرتاب کرد. ایران این حمله را یک پیروزی توصیف کرده است.

دکتر اریک رونتسکی، پژوهشگر مرکز موشه‌دایان دانشگاه تل‌آویو می‌گوید: اسرائیل به خاطر اعلام وضعیت هشدار فوق‌العاده، یک‌ امتیاز از دست داده است. این کار باعث ایجاد نگرانی و اضطراب عمومی در میان اسرائیلی‌ها شد و بسیاری اکنون نگران تکرار چنین حملاتی هستند. اسرائیل متحمل ضررهایی شد. حملات ایران نشان داد که اسرائیل درک درستی از مناسبات قدرت در خاورمیانه ندارد و ناتوانی اسرائیل را در بازدارندگی ایران برای حمله به نمایش گذاشت.

رونتسکی یادآوری می‌کند: نگرانی‌های زیادی در داخل اسرائیل وجود دارد. مشکلات و اختلافات مربوط به سیاست داخلی در اسرائیل، هم‌زمان با جنگ غزه خشم عمومی را برانگیخته و ناکامی تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها بر این خشم دامن زده است.

هشام جابر، ژنرال بازنشسته لبنانی که کارشناس امور نظامی و استراتژیک و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در بیروت است، به بی‌بی‌سی عربی گفت: غافلگیری حملات ایران در این بود که غافلگیرکننده نبود. قبل از این حملات، دو هفته «جنگ روانی» در جریان بود که باعث شد اسرائیل در حالت بیم و هراس قرار بگیرد. همین حالت باعث آسیب روانی و میدانی شد که دلیل آن بروز اختلال در بسیاری از خدمات و امکانات عمومی و از خانه خارج نشدن بسیاری از اسرائیلی‌ها بود.

هشام جابر عملیات ایران را «پیامی از آتش» توصیف می‌کند که با هدف نمایش قدرت و قابلیت نفوذ به اعماق اسرائیل و محک زدن آمادگی پدافند هوایی اسرائیل انجام شد. او همچنین بر این باور است که حمله ایران باعث شد تهران بخشی از اعتبار سیاسی خود را باز یابد.

این کارشناس نظامی معتقد است: ایران این حجم عظیم پهپادها را با هدف مختل کردن سیستم پدافند هوایی اسرائیل فرستاد. سیستم گنبد آهنین اسرائیل نمی‌توانست تمام موشک‌هایی را که پرتاب شده بود رهگیری کند و برای این کار به کمک نیروهای آمریکا و بریتانیایی مستقر در خاورمیانه نیاز داشت. اگر اسرائیل تصمیم به واکنش نظامی بگیرد، با واکنش شدید ایران روبرو خواهد شد.

فواز جرجیس، استاد روابط بین‌الملل در مدرسه اقتصاد لندن، یک‌ جنبه منفی برای اسرائیل در نظر می‌گیرد و آن را نوعی شکست استراتژیک می‌داند که نقاط ضعف اسرائیل را نمایان می‌کند. او می‌گوید: ایران با این حملات، نفع سیاسی برده چون اراده‌اش برای درگیری مستقیم با اسرائیل را به صورتی بی‌پرده برای مردم، متحدان و دشمنانش نمایش داده است. ایران ثابت کرده که اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی از خود دفاع کند، بلکه برای این کار نیاز به متحدان غربی خود دارد، چون بسیاری از موشک‌ها را آمریکا، بریتانیا، فرانسه و اردن منهدم کردند.

او می‌گوید: هدف اصلی اسرائیل از حملات مکرر اخیر به اهداف ایرانی این بود که نشان دهد ایران ضعیف است و جرات نمی‌کند وارد رویارویی مستقیم شود. اما ایران این تصویر را در هم شکست.

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت
  • میلان همه داشته‌هایش را بسیج کرد: زلاتان هم آمد
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • نتانیاهو؛ آقای شکست