Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@19:01:57 GMT

ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۵۶۳

ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: زمان ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود و دارندگان کارت ملی قدیمی برای انجام ثبت نام خود هرچه سریعتر اقدام کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیف الله ابوترابی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای مراحل صدور کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند.

وی افزود: برای بیش از ۴۵ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز کارت خود را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابوترابی گفت: هنوز متاسفانه حدود ۱۰ میلیون نفر برای ثبت‌نام اقدامی نکرده و این درحالی است که باید هرچه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند، چون زمان ثبت نام دیگر تمدید نمی‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین کارت‌های قدیمی که تاریخ اعتبار آن به قبل از ۲۹ اسفند ۹۷ برمی گردد، فاقد اعتبار است.

وی افزود: زمان برای ثبت نام هنوز باقی مانده و تا هفته دیگر چنانچه متقاضیان برای ثبت نام اقدام کنند برگه احراز هویت به آن‌ها برای انجام امور بانکی و اداری داده می‌شود و نیازی به داشتن کارت ملی هوشمند نیست فقط کافی است که ثبت نام را انجام دهند.

ابوترابی گفت: اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال بود، اما به دلیل مراجعه مردم زمان آن تمدید شد.

وی ادامه داد: برابر مصوبه هیأت دولت کارت‌های ماقبل سال ۹۷ از اعتبار ساقط هستند به همین دلیل ظرف دو، سه روز آینده از نظر حقوقی وضعیت را بررسی خواهیم کرد تا برای افرادی که مراجعه نکردند سازوکاری فراهم شود تا بتوانیم برایشان اوراقی صادر کنیم تا در حین ثبت‌نام آن‌ها در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال زمان صدور کارت هوشمند ملی را فعلاً نامشخص عنوان کرد و گفت: صدور کارت هوشمند با تأخیر انجام می‌شود و آن هم به دلیل مشکلاتی است که در تأمین بدنه کارت همچنان وجود دارد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند ثبت نام کارت هوشمند کارت هوشمند ثبت احوال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

معاون آب منطقه‌ای قم گفت: از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت‌شده در استان، ۲۲ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است. - اخبار استانها -

محمد دانشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به محدودیت منابع آبی گفت: به ویژه آب‌های زیرزمینی که عمده منابع اصلی کشاورزی استان قم است محدود بوده و بر این اساس حفاظت از منابع آبی زیرزمینی استان و بهره‌برداری بهینه از آن بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آبی استان، در اولویت برنامه‌های شرکت آب منطقه قم است، گفت: از 500 میلیون مترمکعب آبی که در استان برداشت داریم، فقط 22 میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است؛ که این میزان معادل پنج درصد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است.

دانشور عنوان کرد: بیشترین میزان برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز بوده و این امر به دلیل عدم تمکین صاحبان و مالکان چاه از حجم مجاز برداشت در پروانه آن‌هاست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای قم نصب کنترل هوشمند حجمی را تنها راه مقابله با برداشت غیرمجاز از آب توسط چاه‌های مجاز دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون 350 حلقه چاه مجاز به کنترل هوشمند حجمی مجهز شده و امسال نیز کنترل حجمی هوشمند در 370 حلقه چاه دیگر نصب می‌شود.

دانشور عدم تخصیص حقابه ها را چالش دیگر استان در این بخش عنوان کرد و گفت: در مدت سه سال گذشته تخصیص حقابه‌های قانونی استان قم با چالش روبه رو بوده و رهاسازی از منابع بالادستی انجام نگرفته است.

وی افزود: اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار نصب کنترل هوشمند از راهکارهای کارآمد در کاهش استفاده و برداشت از منابع محدود زیرزمینی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • عکس| اوضاع وحشتناک سیل در دبی/ خبری از آسفالت هوشمند نیست